چهارشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۱۰۳۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

سهمیه بنزین یارانه‌ای صیادان تصویب شد

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: صیادان برای دریافت سهمیه بنزین به قیمت یارانه ای پس از ابلاغ مصوبه و تکمیل فرآیند، در سامانه تجارت آسان ثبت نام کنند.

سید پرویز محبی سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در حاشیه مراسم معرفی نمونه های بخش شیلات کشور در واکنش به دلایل عدم اختصاص بنزین یارانه ای به صیادان با وجود وعده داده شده اظهار کرد: با توجه به اینکه در ابتدای سهمیه بندی شدن بنزین، پیش بینی برای یارانه ای بودن سوخت صیادان نشده بود این امر با اعتراضات صیادان و تشکل های جامعه صیادی کشور روبه رو و سازمان شیلات پیگیر این موضوع از دستگاه های ذی ربط شد تا در نهایت با اختصاص بنزین یارانه ای به جوامع صیادی موافقت به عمل آمد.
وی افزود:  برای اختصاص سوخت به صیادان فرآیندی تعیین شده است تا صیادان بتوانند اطلاعات خود را در شرکت ملی پخش با عنوان «سامانه تجارت آسان» ثبت کنند تا سهمیه آنها از این طریق اختصاص یابد.
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه 8 هزار فروند قایق صیادی مجوز دار با سوخت  بنزین در کشور وجود دارد گفت: بر اساس برآورد ما در سازمان شیلات، حداکثر نیاز ماهانه هر شناور صیادی به بنزین حدود هزار و 400 لیتر است که دستگاههای ذی ربط نیز با اختصاص حدودا همین مقدار سوخت موافقت کردند.
وی تصریح کرد: در صورتی که فرآیند ثبت نام صیادان تا پایان ماه به اتمام برسد امیداوریم که از ماه آینده سهیمه بنزین یارانه‌ای صیادان اختصاص یابد.

(چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸) ۱۵:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها