چهارشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۰۱۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

رایزنی برای توسعه صادرات سیب از طریق اتحادیه‌های بین‌المللی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با هدف توسعه صادرات سیب درختی استان، رایزنی‌های اقتصادی از طریق برخی از اتحادیه‌های بین‌المللی از جمله اتحادیه کشورهای اوراسیا آغاز شده‌است.

بهنام شهدی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ساماندهی بازار خرید و فروش سیب درختی استان افزود: صادرات مناسب سیب یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت استان است و ما تمامی سعی خود را برای رفع موانع پیش‌روی آن بکار می‌گیریم تا هم تجار بتوانند محصول انبارشده خود را صادر کنند و هم کشاورزان در طولانی مدت به سود مناسب برسند.
 
وی برندسازی، درجه‌بندی و بسته‌بندی مناسب سیب را از جمله مهمترین عوامل موثر در بازاریابی و افزایش صادرات سیب استان به کشورهای مختلف بیان کرد و افزود: از متقاضیان راه‌اندازی واحدهای درجه‌بندی و بسته‌بندی که در حد استانداردهای جهانی باشد، با پرداخت تسهیلات اعتباری حمایت می‌کنیم.
 
وی اضافه کرد: انتظار می‌رود با مشارکت کارخانه‌های تولید کنسانتره و باغداران بتوانیم ضمن جمع‌آوری بهداشتی سیب صنعتی، کیفیت تولید کنسانتره در استان را نیز ارتقا دهیم و برای تولید و ایجاد ارزش افزوده حاصل از صادرات فرآورده‌های سیب از قبیل چیپس، برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشیم.
 
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تخصیص به موقع مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان استان ضروری است، بیان کرد: رفع موانع و تسهیل مشکلات صادرکنندگان سیب استان با هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در دستور کار قرار دارد.
 
بهنام شهدی با تاکید بر ضرورت استفاده از یافته‌های تحقیقاتی به منظور کاهش ریزش سیب و افزایش سیب زیردرختی در باغ‌های استان، ادامه داد: در این راستا نیاز است با افزایش آگاهی عمومی، فرهنگ جمع‌آوری سیب صنعتی در سبدهای پلاستیکی جهت حمل به کارخانجات بین باغداران ترویج شود.
 
 رسول جلیلی، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره بر ضرورت به کارگیری شیوه‌های نوین علمی در اصلاح و جایگزینی باغ‌های سیب درختی، گفت: استان با تولید سالانه ۱.۲ میلیون تن سیب درختی دارای رتبه اول کشور در این زمینه می‌باشد ولی از نظر بازار صادرات از سهم اندکی برخوردار است.
آذربایجان غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که بیش از ۵۰ درصد آن باغ سیب می‌باشد.
(چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸) ۰۹:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها