چهارشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۳
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۱۰۱۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس اقتصاد

نظر جدید هیئت عالی نظارت مجمع درباره طرح تشکیل وزارت بازرگانی به شورای نگهبان اعلام شده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیئت عالی نظارت مجمع نظر جدید خود درباره طرح تشکیل وزارت بازرگانی را به شورای نگهبان اعلام نموده است.

مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،در پاسخ به اینکه آیا هیئت عالی نظارت مجمع، پس گرفتن نظر خود درباره مغایرت طرح تشکیل وزارت بازرگانی با سیاست های کلی نظام را رسما به شورای نگهبان اعلام کرده یا همچنان نامه آبان ماه رسمیت دارد؟ گفت: هیئت عالی نظارت نظر جدید خود را به شورای نگهبان اعلام نموده است.
 
حدود یک ماه قبل، میرسلیم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرده بود: «نظریۀ هیئت عالی نظارت بر این بوده که تفکیک مجدد وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن و تجارت بر خلاف سیاستهای کلی ابلاغی است. اخیرا رئیس محترم مجلس که مانند بقیۀ سران قوا عضو هیئت عالی نظارت نیست، نامه ای را با مجموعه ای از استدلالها ارائه داده است که در جلسۀ گذشتۀ هیئت عالی مطرح و پس از بررسی مقرر شد نظریۀ جدید هیئت عالی نظارت در بارۀ عدم مخالفت با طرح، به اطلاع شورای محترم نگهبان برسد تا مراحل قانونی را طی کند».
 
براساس این گزارش، اوایل این هفته، نامه مورخ 27 آبان ماه قائم مقام دبیر شورای نگهبان به رئیس مجلس شورای اسلامی درباره نظر اولیه هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد که تصویر آن در ادامه آمده است:

طرح تشکیل وزارت بازرگانی

طرح تشکیل وزارت بازرگانی

 
طرح تشکیل وزارت بازرگانی قبلا جزئیات این نامه هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام را اعلام کرده بود.
 
به گزارش فارس، سال گذشته موضوع تشکیل وزارت بازگانی با اصرار دولت در مجلس مطرح و در صحن علنی مجلس مورد مخالفت قرار گرفت. با توجه به پافشاری دولت، تعدادی از نمایندگان مجلس با جمع آوری امضاء اقدام به تهیه طرحی در این خصوص کردند و نهایتا این طرح در اوایل مهرماه سال جاری به تصویب مجلس رسید.
(چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها