دوشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۸ / ۲۰:۵۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۰۹۸۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

الک خرید تضمینی گندم برای ارتقای کیفیت، استاندارد شد

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با رد وجود ضایعات در گندم‌های خریداری شده، علت استانداردسازی الک خرید تضمینی گندم را ارتقای کیفیت آن اعلام کرد.

عباس کشاورز در حاشیه "گردهمایی ملی مدیران ستادی و استانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران" در پاسخ به این سوال ایسنا که با استاندارد شدن الک خرید تضمینی گندم، از این به بعد شاهد وجود ضایعات در گندم خرید تضمینی نخواهیم بود؟ گفت: ضایعات (مطرح شده) قبلی هم وجود خارجی نداشت.
وی در پاسخ به اینکه "اگر ضایعات وارد گندم خرید تضمینی نمی‌شد، پس چرا اخیرا اعلام شد که الک خرید تضمینی گندم استاندارد شده است؟"، اظهار کرد: استاندارد شدن الک (خرید تضمینی گندم) برای ارتقای کیفیت آن صورت گرفت.
بازار گوشت گوسفند متعادل است
همچنین سرپرست وزارت جهادکشاورزی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه واردات بی‌رویه گوشت ممکن است دامداران را متضرر کند و چه برنامه‌ای برای آن دارید؟، اظهار کرد: بهار سال جاری و اواخر سال گذشته قیمت گوشت بالا رفت. دامداران برای سود بیشتر دام زنده گران خریداری و پروار کردند. مصادف با پرواربندی آنها، قیمت عرضه گوشت پایین آمد و آنها سعی کردند مدیریت کنند تا قیمت متعادل‌تر شود.
وی ادامه داد: در این زمینه در آخرین گزارشی که برای وزیر صمت فرستادم، پیشنهادم این است که برای ذخایر استراتژیک گوشت می‌توانیم از این خرید استفاده کنیم. در حقیقت با قیمت توافقی بین دامداران و تولیدکنندگان این موضوع را پیش ببریم. در آخرین دستور مشترکی که اشاره کردم قرار است که نماینده تشکل‌ها با همکاران ما و معاونت بازرگانی وزارت صمت، جلسه‌ای را سازمان حمایت داشته باشند تا سر قیمت توافق کنند و خرید داخلی شود.
کشاورز اضافه کرد: واردات گوشت با ارز نیمایی است و دولت انجام  نمی‌دهد. واردات گوشت گوسفند تقریبا در حال توقف است و بازار متعادل بوده و واردات انجام نمی‌شود.

(دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸) ۲۰:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها