دوشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۰۹۶۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

کشت گندم در سطح ۶ میلیون هکتار/جدول افت مفید و غیرمفید تغییر کرد

مجری طرح گندم با بیان اینکه از آغاز سال زراعی جاری تاکنون، در سطح نزدیک به ۶ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی، گندم کشت شده است، گفت:جدول افت مفید و غیرمفید گندم تغییر کرده است.

هفتاد و سومین جلسه کمیته فنی گندم با حضور اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم، نماینده سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، نمایندگان مؤسسات تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، تحقیقات کشاورزی دیم کشور، تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بذر اصلاح شده، رئیس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکاران ایران و معاونین بهبود تولیدات گیاهی، مدیران زراعت، کارشناسان مسئول کنترل گواهی بذر و نهال و رؤسای هیئت اجرایی ملی گندمکاران سازمان‌های جهاد کشاورزی کلیه استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
 
در این جلسه، مجری طرح گندم در خصوص آخرین وضعیت سطح زیرکشت گندم اظهار کرد: از آغاز سال زراعی جاری تاکنون، در سطح حدود یک میلیون ۹۴۰ هزار هکتار گندم آبی و ۴ میلیون و ۳۰ هزار هکتار گندم دیم و در مجموع در سطح ۵ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۸۷۱ از اراضی کشاورزی کشور، گندم کشت شده است.
 
اسفندیاری پور در ادامه بر ضرورت تلاش برای تحقق برنامه تولید بذور گندم طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده گندم آبی و دیم تاکید کرد و خواستار ثبت اطلاعات بهره برداران در سامانه پهنه بندی و مدیریت اداره با نظارت کامل معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت، شد.
 
مجری طرح گندم ضمن تاکید بر تشکیل منظم جلسات کمیته پایش پیش آگاهی و مدیریت دقیق کنترل خسارت آفات خصوصاً سن گندم، بیماری‌ها و علف‌های هرز، تصریح کرد: اندازه الک های خرید گندم که از ۲*۲ میلیمتر به ۲*۱.۷ میلیمتر تغییر یافته است.
 
وی همچنین از تغییرات جدول افت مفید و غیرمفید گندم در سال جاری خبر داد.
(دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸) ۰۸:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها