شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۴
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۹۰۹۳۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس رستوران ها و کافه

تاسیس رستوران و اقدامات اولیه برای شروع بکار

آیا تاکنون به مراحلی که برای تاسیس یک رستوران باید طی شود فکر کرده اید؟ اگرچه ممکن است نظرات مختلفی در این رابطه وجود داشته باشد، با این حال اگر به صورت مرحله ای پیش نروید، بدون شک تاثیر اقدام خود را بیش از حد کاهش خواهید داد. به همین خاطر نیز ضروری است تا با اصول این موضوع به ترتیب آشنا شوید. در همین راستا به بررسی پنج مورد منتخب خواهیم پرداخت.

1-تعیین نام و مکان
 
 
نخستین گام قبل از هر چیزی، تعیین نام مکان تاسیس رستوران است. در این رابطه توجه داشته باشید که نام برند، نخستین موردی است که افراد با آن آشنا شده و مورد مشاهده قرار می دهند. به همین خاطر نیز ضروری است تا هر نامی را انتخاب نکنید. به خاطر داشته باشید که وجود یک داستان در پشت انتخاب شما، مهم ترین اصل محسوب می شود. همچنین رعایت اصل کوتاهی در کنار استفاده از مفاهیم و یا اسامی مطرح در بین مردم، بدون شک شانس موفقیت شما را افزایش خواهد داد. برای مثال برای یک رستوران سنتی، استفاده از نام های قدیمی بهترین گزینه محسوب می شود. به همین خاطر نیز به هماهنگ بودن نام انتخابی با نوع رستوران و یا شیوه کار خود نیز توجه داشته باشید. در نهایت فراموش نکنید که مکان رستوران باید کاملا با توجه به نیاز شما باشد. برای مثال در صورتی که تنها یک تهیه غذا محسوب می شوید، دیگر مسئله جای پارک و بزرگ بودن فضا مطرح نخواهد بود.
 

2-ایجاد یک برنامه تجاری
 
شما باید حداقل برای پنج سال آینده خود قبل از شروع کار برنامه ریزی کنید. در این رابطه تنها به پیش بینی بسنده نکرده و موارد را پس از طی کردن حتما اصلاح کنید. برای مثال ممکن است پیش بینی با درآمد کسب شده در هفته نخست تفاوت هایی را داشته باشد. تحت این شرایط اگر اصلاحات لازم را انجام ندهید، بدون شک با مشکل خصوصا در هنگام جمع زدن و بررسی عملکرد سالانه خود مواجه خواهید شد. برای این موضوع خوشبختانه تکنولوژی بسیار کمک کرده و می توانید از نرم افزارهای موجود استفاده کنید. در نهایت فراموش نکنید که در برنامه تجاری شما، همواره اقدامات پشتیبان نیز باید وجود داشته باشد. علت این امر به این خاطر است که همواره این احتمال وجود دارد که اتفاقات پیش بینی نشده ای رخ دهد. به همین خاطر در صورت عدم آمادگی برای طرحی دیگر، بدون شک با مشکلی جدی مواجه خواهید شد. درواقع تاریخ پر است از رستوران هایی که فعالیت صرفا چند ماهه ای را داشته اند که علت اصلی آن را باید در عدم وجود برنامه های جایگزین دانست. همچنین در این مرحله لازم است تا تمامی مجوزهای لازم را دریافت کنید.
 
3-طراحی متفاوت
 
رستوران شما باید به مکانی تبدیل شود که هم آشپزها و کارکنان در آن فضای کافی و احساس آرامش را داشته و هم مشتری نمونه آن را تاکنون مشاهده نکرده باشد. در غیر این صورت یکی از مزیت های رقابتی خود را در همان ابتدای کار از دست خواهید داد. فراموش نکنید که بسیاری از موارد غذایی، دستور پخت یکسانی را داشته و به همین خاطر احتمالا کیفیت کار شما، در بسیاری از رستوران های دیگر نیز وجود داشته باشد. به همین خاطر توجه به طرحی متفاوت بسیار مهم خواهد بود. در این رابطه فراموش نکنید که بهترین ها صرفا پرهزینه ترین موارد نبوده و نوآوری مهم ترین اصل محسوب می شود. در نهایت فراموش نکنید که شما در کنار طراحی باید بودجه لازم را برای تهیه لوازم مورد نیاز، اختصاص دهید. برای این موضوع می توانید از وام ها و یا شرکای تجاری استفاده کنید. توجه به نکاتی نظیر روان شناسی رنگ، بدون شک تاثیر اقدامات شما را چندبرابر خواهد کرد.
 
4-منو خود را تعیین کرده و معیارهای استخدامی خود را مشخص کنید
 
هر رستورانی از یک منو برخوردار است. در این رابطه فراموش نکنید که نوع رستوران شما، در تعیین گزینه ها کاملا تاثیرگذار است. برای مثال شما نمی توانید در یک رستوران ایتالیایی، غذایی مکزیکی را سرو کنید. در این رابطه مشاهده منو های مختلف، می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی برای شما باشد. در نهایت توجه داشته باشید که شما می توانید از تکنولوژی برای این موضوع استفاده کرده و توجه به محیط زیست را در دستور کار خود قرار دهید. بدون شک امروزه یکی از مواردی که مورد توجه جهانی قرار گرفته است، حفاظت از محیط زیست است که به عنوان یک وظیفه عمومی تلقی می شود. به همین خاطر شما نیز باید در این رابطه اقداماتی را انجام دهید.
 
برای مثال عدم استفاده از کاغذ برای منوها و استفاده از تبلت و یا صفحه های لمسی، می تواند جذابیت بالاتری را به همراه داشته و برند شما را در نزد مشتری، شایسته احترام کند، با این حال نباید تنها به این اقدام خود را محدود کنید. بدون شک با کمی تمرکز بر روی این موضوع، اقدامات بسیار جالب دیگری را نیز پیدا خواهید کرد. در نهایت در این مرحله ضروری است تا اپلیکیشن خود را نیز طراحی کنید، با این حال فراموش نکنید که فعالیت صرفا تجاری، رضایت مخاطب را به همراه نخواهد داشت. به همین خاطر ضروری است تا در زمینه تولید محتوا و پوشش اخبار مرتبط با حوزه کاری خود نیز فعالیت کنید. در نهایت اعلام آمادگی برای همکاری با موسسات محیط زیستی باعث خواهد شد تا آنها بسیاری از اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند که می-توانید از آن در اپلیکیشن خود به عنوان بخشی از اقدامات ضروری در زمینه تولید محتوا، استفاده کنید. درواقع ایجاد ارتباط با گروه های مختلف، خود باعث خواهد شد تا نسبت به وجود تعدادی مشتری از همان ابتدای شروع کار، اطمینان داشته باشید. در آخر نکته ای که بسیار ضروری است و با این حال ابدا مورد توجه قرار نمی گیرد، معرفی کامل کارکنان است. درواقع این موضوع در کسب اطمینان افراد امری بسیار مهم تلقی می شود. به همین خاطر تصویر و سابقه کارکنان خود را نیز در معرض نمایش قرار دهید. ایجاد یک مجموعه آموزشی از نحوه طبخ غذا، باعث خواهد شد تا آشپزان شما به برند شخصی دست پیدا کنند. این امر بدون شک هزینه کمتری را برای شما در مقایسه با زمانی خواهد داشت که شناخته شده ترین ها را به استخدام خود درآورید.
 
5-تبلیغات خود را آغاز کنید
 
یکی از اشتباهات رایج این است که افراد تبلیغات را به تنها چند روز قبل از افتتاح رستوران محول می کنند، با این حال واقعیت این است که شما به حداقل دو ماه قبل زمان نیاز خواهید داشت. برای این موضوع نیز توجه داشته باشید که با توجه به گسترده بودن روش های تبلیغاتی، ضروری است تا بهترین ها را برای خود انتخاب کنید. با این حال نتایج آمارها در این رابطه حاکی از آن است که در حال حاضر تبلیغات اینترنتی، بالاترین میزان تاثیر را دارند.
(شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸) ۱۶:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید