شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۹
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۹۰۹۳۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

نمایشگاه ‌اکسپو فرصتی برای صادرکنندگان است

حسینی گفت:بهتر است از کشور عراق هم هیات‌هایی برای بازدید از ایران اکسپو دعوت شوند.

سیدحمید حسینی با بیان اینکه در بحث بازاریابی و پیدا کردن مشتری، یکی از ابزار‌ها شرکت در نمایشگاه‌ها است گفت: ظرفیت‌ها و توانایی‌های مشتریان بالقوه در نمایشگاه هها شناسایی می‌شود، به گونه‌ای که در همه کشور‌های صادرات محور مثل ترکیه، آلمان و یا چین سالیانه صد‌ها نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شود ضمن اینکه خود صنعت نمایشگاهی نیز سودآور است و به توسعه روابط جاری و افزایش صادرات کشور کمک می‌کند.
او بر حضور میهمانانی ازکشورعراق در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) تاکید کرد و گفت: شکی نیست که بازار عراق، فرصتی برای ما و ظرفیتی بزرگ برای توسعه صنایع ایران است. ما نیز از این نمایشگاه حمایت می‌کنیم و حضور خواهیم یافت.
دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه هزینه‌های نمایشگاهی در عراق بالاست گفت: در کشور عراق برعکس ایران، مردم، چندان تمایلی برای حضور در نمایشگاه‌ها ندارند و در نمایشگاه‌هایی که در عراق برگزار می‌شود معمولا شرکت‌های ایرانی ناراضی هستند، چون معتقدند در آن کشور تبلیغ چندانی برای آن نمایشگاه صورت نگرفته بود که بازدیدکننده کمی داشت، و این در حالی است که شرکت‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند که مردم عراق اصولا تمایلی برای بازدید از نمایشگاه ندارند.
او با بیان اینکه در نمایشگاه‌ها معمولا خریداران عمده محصولات از سراسر دنیا برای آشنایی با محصولات به نمایشگاه می‌آیند و از نزدیک با واحد‌های تولیدی و صادراتی آشنا می‌شوند اظهار کرد: بنابراین حضور در نمایشگاه‌های این چنینی مثل ایران اکسپو فرصتی مناسب برای شرکت‌های هایی است که می‌خواهند با مشتریان خارجی آشنا شوند.
او در عین حال بیان کرد: در کشور عراق در حوزه مصالح ساختمانی، مواد غذایی و یا پتروشیمی نمایشگاه‌های برگزار شده و بهتر است در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خطوط ماشین آلات صنعتی، خدماتی و یا موارد دیگر نیز نمایشگاه‌هایی در این کشور برگزار شود.
حسینی با بیان اینکه عراق سالانه بعضا تا ۷۰ میلیارد دلار در سال واردات دارد و همه کشور‌ها تلاش می‌کنند در این بازار حضور داشته باشند عنوان کرد: مشکل ما در عراق بحث رقابت و رقبا نیست بلکه بخش عمده‌ای از مشکلات ما در بازار عراق، در داخل ایران است. اگر بتوانیم با هماهنگی در داخل، اهمیت بازار عراق را متوجه مسئولان وواحد‌های تولیدی و صنعتی کنیم و فضای تبلیغاتی خوبی هم ایجاد کنیم، می‌توانیم ظرفیت‌های صادرات به عراق را افزایش دهیم.
او با بیان اینکه روش فعلی صادرات به عراق بیشتر سنتی و قدیمی است گفت: باید تکنیک‌های صادرات به عراق را تغییر دهیم و برای عبور از میزان حدود ۸ میلیارد دلار صادرات و رسیدن به رقمی در حدود ۱۵ میلیارد دلار که توانمندی آن را داریم نیاز به تغییر ساختار داریم.
دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: باید با تجدید ساختار تجاری در تعامل با عراق، شرکت‌های بزرگ را وارد عراق کنیم و به بازار خرده فروشی عراق هم وارد شویم، زیرا با دادن کالا به واسطه عراقی از چگونگی توزیع و فروش و قیمت گذاری آن مطلع نخواهیم شد.
حسینی گفت: زمانی که صادرات ما به عراق معادل صادرات ما به ۴ قاره اروپا، افریقا، اقیانوسیه و امریکاست باید وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ما بصورت عملیاتی در عراق درگیر و واردکار شوند و به همان اندازه به این بازار اهمیت دهند.

(شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸) ۱۴:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها