شنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۶
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۹۰۸۱۳
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس شیرینی و شکلات

کراکر‌ها چیست و چه مزایایی دارد

کراکر یک نوع غذای خشک درست شده با آرد است. کراکر به انواع و شکل‌های مختلفی درست می‌شود و بعضی از آن‌ها با برخی مواد مثل نمک، سبزیجات معطر، دانه و تخمه یا پنیر طعم‌دار شده‌اند که یا به خمیر اضافه شدند یا روی آن‌ها پاشیده شده است. کراکر‌ها اغلب به عنوان میان وعده و یا همراه با غذا‌های مایع و یا نرم استفاده می‌شوند.

کراکر‌ها یکی از آن خوراکی‌های دوست داشتنی هستند که هر کسی در هر سنی به آن‌ها علاقه دارد. این خوراکی ترد و شکننده که نام فارسی آن نان خشک است، گاهی خودش یک میان وعده است و گاهی هم همراه با غذا‌هایی مثل پنیر یا برش‌های گوشت مصرف می‌شود. گاهی داخل دیپ زده می‌شود و گاهی هم خوراکی‌های دم دستی مثل مربا، کره یا کره بادام زمینی روی آن زده می‌شود. کراکر‌ها طعم ملایمی دارند و گاهی اوقات شیرین و گاهی هم شور هستند. کراکر را همچنین می‌توان به عنوان نان تلیت استفاده کرد و داخل سوپ یا آبگوشت ریخت.
 
 
 
کراکر به دلیل ساختار خشک و سبکی وزن به عنوان یک غذای قابل حمل شناخته می‌شود بنابراین برای سربازها، کوهنورد‌ها و افرادی که سفر‌های خارج از شهر و یا برای زمان‌های طولانی دارند، گزینه مناسبی است. این نوع نان خشک به دلیل ترد بودن و حداقل میزان آب موجود در آن، کمتر دچار کپک زدگی می‌شود و برای مکان‌هایی با امکانات کم، بهتر از نان معمولی است.
 
 
 
کراکر بر حسب مواد تشکیل دهنده و یا موادی که روی آن پاشیده می‌شود انواع مختلفی دارد. کراکر شیرین، کراکر نمکی، کراکر پنیری و یا کره‌ای از این نوع هستند. کراکر گراهام و بیسکویت دیجستیو بیشتر در رده کلوچه‌ها قرار می‌گیرند تا کراکر‌ها البته هر دوی آن‌ها به عنوان تنقلاتی مفید برای سلامتی معروف هستند و کراکر گراهام که نوع شیرین آن‌هاست. من کراکر گراهام را بعدا در مطلبی جداگانه به شما یاد خواهم داد، اما در زیر چندین نوع کراکر با توجه به ذائقه و عادات تغذیه‌ای منتفاوت شما قرار داده‌ام تا هر کدام را که دوست داشتید، درست کنید.
(شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸) ۱۲:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها