پنج شنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۰۷۷۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تامین مواد اولیه وداروهای دامپزشکی با استفاده از ظرفیت دیگر کشورها

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت که در صدد استفاده از ظرفیت کشورهای اروپای شرقی و جنوب شرقی آسیا برای تامین نیاز مواد اولیه و داروهای دامپزشکی هستیم.

استان البرز با بهره مندی از ۴۳ کارخانه واکسن سازی، دارو، سموم، مکمل و مواد ضدعفونی کننده بخش دام و طیور بخش عمده ای از نیازهای کشور را تامین می کند.
دکتر اشکان زرگر روز پنجشنبه  در بازدید از کارخانه های  دارویی شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد با قدردانی  از نظارت های دقیق اداره کل دامپزشکی استان البرز بر تولید و توزیع دارو، واکسن و مواد بیولوژیک افزود: لازم است با روندی رو به جلو، اصول تهیه تولید در صنعت داروسازی استان (GMP) به صورت کامل مستقر شود و در فرآیند تولید کارخانه ها ، عدم ایجاد مخاطره برای سلامت و بهداشت دام در دستور کار ناظرین مسوولان قرار گیرد و این نظارت ها توسط استان تداوم یابد.
وی ضمن برشمردن مشکلات تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان در زمینه تجارت بین المللی افزود: در صدد استفاده از ظرفیت های علمی، فناوری و تجاری و مذاکره و توافق با تامین کنندگان و تولیدکنندگان مواد اولیه دارو و واکسن های دام و طیور در کشور های اروپای شرقی و جنوب شرقی آسیا هستیم.
زرگر تصریح کرد: از دیگر برنامه های دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور، حمایت از شرکت های دانش بنیان در زمینه تحقیق و توسعه تولید بذرهای مورد نیاز واکسن برای رفع نیاز دامپزشکی و قطع وابستگی به کشورهای صاحب فناوری در این حوزه می باشیم.

(پنج شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸) ۱۳:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها