سه شنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۰۷۳۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

برآورد تولید بیش از ۲.۵ میلیون تن گوشت مرغ تا پایان سال

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برآوردها، بیش از ۲.۵ میلیون تن گوشت مرغ و ۸۸۰ هزار تن گوشت قرمز، تولید خواهیم داشت، همچنین ۱۴۵۰ تن پیله تر ابریشم و بیش از ۱۰۰ هزار تن عسل تا پایان سال تولید می‌شود.

مرتضی رضایی در جلسه سراسری معاونین بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها که امروز صبح در سالن نعمتی جم برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته زیربخش تولیدات دامی نمره‌ خوبی گرفت و از جهت تولید مواد پروتئینی با قیمت مناسب و رساندن آن بر سر سفره مردم در شرایط مناسبی قرار داشتیم.
وی پیش‌بینی کرد: امسال تولید شیر به ۱۱ میلیون تن و تخم‌مرغ به حدود یک میلیون تن برسد.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بر اساس برآرودها، بیش از ۲.۵ میلیون تن گوشت مرغ و ۸۸۰ هزار تن گوشت قرمز، تولید خواهیم داشت، همچنین ۱۴۵۰ تن پیله تر ابریشم و بیش از ۱۰۰ هزار تن عسل تا پایان سال تولید می‌شود.
رضایی در رابطه با تامین نهاده های دامی مورد نیاز گفت: از نظر تامین نهاده‌ها شرایط بسیار ایده‌آلی وجود دارد و دانه ذرت، کنجاله سویا و جو، تامین جوجه یک روزه، گله های مادر و اجداد، واکسن ها و مکمل ها به خوبی در حال انجام است.
وی افزود: امسال کمتر از سال گذشته نگران تامین نهاده‌ها بودیم، علی رغم اینکه اعتبارات دولتی بسیار کمتر بوده اما صنعت به صورت پویا و فعال در حال فعالیت است.
رضایی در رابطه با نظارت بر حوزه های دام و طیور در استان ها خاطرنشان کرد: باید در تمام فرایندهای حوزه کاری دام و طیور نظارت کامل انجام شود و شرایطی که در آن هستیم، نیاز به نظارت قوی برای رصد تک به تک تغییرات دارد.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم تقویت تشکل ها اذعان کرد: تشکل‌ها باید قوی‌تر از وضعیت فعلی خود باشند و لازم است در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای تصمیمات مشارکت کنند.
وی افزود: تشکل‌ها باید از حوزه شهرستان‌ها تقویت و افراد دارای صلاحیت وارد این تعاونی‌ها شوند تا یک اتحادیه ملی قوی داشته باشیم.
رضایی با تاکید بر این که باید کارها توسط تعاونی ها انجام شود و ما تنها ناظر باشیم، گفت: اگر تعاونی‌ها کار خود را به درستی انجام می دادند، بخش دولتی به امور ورود پیدا نمی کرد، بنابراین باید از تعاونی ها حمایت کرده و به چابک‌سازی آنها کنیم.

(سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸) ۱۵:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها