یکشنبه / ۸ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۰۶۷۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

آخرین وضعیت بازار اقلام اساسی/حذف ارزش افزوده، عامل اصلی افزایش ۱۵ درصدی قیمت

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: حذف ارزش افزوده رشد حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصدی کالا‌ها را به همراه خواهد داشت.

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره آخرین وضعیت بازار اقلام اساسی اظهار کرد: قیمت برخی اقلام حبوبات طی ۲۵ روز گذشته ۱۵ تا ۳۰ درصد در بازار افزایش یافته است.
وی افزود: با تخصیص به موقع ارز و ترخیص اقلام حبوبات از گمرک پیش بینی می‌شود که قیمت در بازار کاهش یابد.
آقاطاهر از کاهش ۳۰ درصدی قیمت برنج خارجی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به رفع ممنوعیت واردات و ترخیص برنج‌های مانده در گمرک، قیمت برنج خارجی در بازار کاهش یافته است.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره تاثیر نوسان قیمت گوجه فرنگی بر نرخ رب گوجه بیان کرد: قیمت رب گوجه فرنگی در خرده فروشی همچنان ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و قیمت تنها در عمده فروشی‌ها نوساناتی داشته است.
وی درباره آینده بازار اقلام اساسی گفت: اگرچه بازار اقلام اساسی همیشه نسبت به مسائل اقتصادی واکنش نشان می‌دهد، اما با مدیریت به موقع مسئولان از حیث تنظیم بازار، تخصیص ارز و واردات نوسانی نخواهیم داشت.
عرضه شکر ۸ درصد بالاتر از نرخ مصوب
آقاطاهر با اشاره به اینکه قند و شکر بالاتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود، گفت: هم اکنون هر کیلو شکر با نرخ ۴ هزار و ۷۰۰ تومان معادل ۸ درصدبالاتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود که این امر ناشی از کاهش سهمیه و توزیع از کارخانه‌های بسیار دور است.
به گفته وی، با وجود آنکه کارخانه‌ها به شدت شکر خام وارد کردند، از این رو انتظار می‌رود با افزایش سهمیه، قیمت شکر در بازار کاهش یابد.
این مقام مسئول درباره آخرین پیگیری‌ها پیرامون حذف ارزش افزوده از برخی اقلام اساسی تصریح کرد: روسای اتحادیه چندبار با نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی در ارتباط با ارزش افزوده کالا و اشکالات آن مذاکراتی داشتند و حال باید منتظر ماند که نتیجه مذاکرات به کدام سمت و سو می‌رود، ناگفته نماند که حذف ارزش افزوده رشد حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصدی کالا‌ها را به همراه خواهد داشت.

(یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸) ۰۸:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها