شنبه / ۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۶۵۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده پرداخت شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بدون بازپرداخت بانکی به ۱۸۰ هزار پرونده کشاورزان خسارت‌دیده پرداخت‌ شد.

سید محمد موسوی شامگاه جمعه در نشستی با مدیران جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: اکنون ۲۷۱ هزار پرونده در سامانه سجاد ثبت‌شده که از این تعداد ۲۳۴ هزار پرونده در دست بررسی و در ۱۸۰ هزار پرونده تسهیلات پرداخت شده است.
وی ادامه داد: سامانه جامع امداد و بازسازی دولت با نام اختصاری سجاد با هدف کمک و پرداخت تسهیلات به کشاورزان و جبران خسارت به بهره‌برداران بخش کشاورزی راه‌اندازی شده تا زمان بروز حادثه روند ارائه خدمات به کشاورزان سرعت بیشتری یابد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: یک هزار و ۴۰۰ دسترسی برای جهاد کشاورزی استان‌ها، شهرستان‌ها و جهاد بخش‌ها در قالب سامانه سجاد در کشور ایجاد شد که استان سمنان نیز باید در این زمینه به‌صورت جدی به ثبت اطلاعات بپردازد.
موسوی افزود: مصوبه کمک‌های بدون بازپرداخت و اعطای تسهیلات کم‌بهره ویژه کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده کشور در هیات دولت مطرح و به تصویب رسید و این مصوبه به دستگاه‌های ذی‌ربط نظیر وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای پیگیری و اقدام ابلاغ شد.
وی با اشاره به ضرورت همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به کشاورزان یادآور شد: دولت، مجلس شورای اسلامی، بانک‌ها، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در تسهیل و رفع مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: کشاورزان برای تامین نیاز کشاورزی مانند خرید کود و بذر نیاز به  نقدینگی و دریافت تسهیلات  دارند و بانک‌ها باید در این زمینه نهایت همکاری را با کشاورزان در پرداخت تسهیلات داشته باشند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به محدودیت منابع مالی در حوزه‌های مختلف گفت: باید در بخش کشاورزی از فناوری‌های نوین استفاده شود.
موسوی تصریح کرد: به ازای هر یک ریال هزینه در حوزه پیشگیری از مخاطرات، می‌توان چندین برابر از بروز و وقوع حوادث جلوگیری کرد و این یک طرح جهانی است که باید در کشور نیز به‌ این مساله به صورت جدی توجه شود.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: لازم است برای طرح‌های مصوب در حوزه پیشگیری از مخاطرات اعتبارات به صورتی خاص لحاظ شود.
موسوی  ابراز داشت: باید در بحث آفت های کشاورزی اعتبارات به‌صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یابد، چراکه فقدان توجه به این بخش خسارات بسیار زیاد و جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی به منظور بررسی وضعیت کشاورزن خسارت دیده و شرکت در همایش مدیران جهاد کشاورزی به استان سمنان سفر کرد.

(شنبه ۷ دی ۱۳۹۸) ۱۰:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها