جمعه / ۶ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۰۶۳۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

سقف و سابقه برای واردات کارت‌های بازرگانی غیرتولیدی حذف شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت، در تصمیمی سقف و سابقه برای واردات ماشین‌آلات، مواد اولیه و قطعات خطوط تولیدی، برای کارت‌های بازرگانی غیرتولیدی را حذف کرد.

با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران پیرو مباحث مطرح‌شده در جلسه اعضای کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی تهران با رئیس کل گمرک ایران و معاونان وی، سقف و سابقه برای واردات کارت‌های بازرگانی غیرتولیدی، از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت حذف شد.
براساس تغییرات جدیدی که در سیستم ثبت سفارش انجام شده، مقدار مجاز واردات از سوی هر کارت بازرگانی غیرتولیدی، در یکسال برای هر شرکت متفاوت است که این تفاوت، بسته به نوع شاخص‌ها و سوابق دارندگان کارت‌های بازرگانی غیرتولیدی دارد.
بر این اساس، سقف واردات بسته به شاخص‌ها و سوابق، از ۱۰۰ هزار دلار تا ۱۰۰ میلیون دلار متفاوت تعیین شده است.
هر یک از فعالان اقتصادی و دارندگان کارت‌های بازرگانی می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت سفارش خود، از میزان سقف مجاز تعیین شده برای واردات خود، مطلع شوند. این تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، از اوایل هفته آینده عملیاتی خواهد بود.
مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز علاوه بر طرح این درخواست فعالان اقتصادی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران، در مکاتبه‌ای با رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار حذف سقف و سابقه واردات کارت‌های غیرتولیدی شده بود.

(جمعه ۶ دی ۱۳۹۸) ۱۱:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها