جمعه / ۶ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۶۲۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پرداخت ۹۱ درصد مطالبات چای‌کاران / ۴ هزار تن چای به بازار‌های هدف صادر شد

جهان ساز گفت: بنابر آمار تاکنون ۳۱۰ میلیارد تومان از بهای برگ سبز معادل ۹۱ درصد مطالبات چای‌کاران واریز شده است.

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۹۱ درصد مطالبات چای‌کاران خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون حدود ۳۱۰ میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران پرداخت و ۹ درصد مابقی بعد از تخصیص سهم کارخانه‌ها و دولت به حساب چا‌ی‌کاران واریز خواهد شد.

رئیس سازمان چای کشور افزود: امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۳۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از چای‌کاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.
به گفته جهان ساز امسال ۴۵ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۵۵ درصد درجه ۲ بوده است.
وی با بیان اینکه روند پرداخت مطالبات چای‌کاران با سال گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: امسال علاوه بر تسریع در پرداخت مطالبات رقمی بیش از ۶۰ میلیارد تومان توسط کارخانه‌ها به چای‌کاران پرداخت شد که این امر ناشی از طرح‌ها و برنامه‌های سازمان چای بوده است.
رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه مشکلی در فروش چای تولید داخل وجود ندارد بیان کرد: با توجه به بهبود کیفیت چای استقبال مردم نسبت به مصرف چای داخل طی سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.
واردات ۲۹ هزار تن چای در ۷ ماهه امسال
جهان‌ساز درباره آخرین وضعیت واردات چای گفت: بنابر آمار ۷ ماهه گمرک ۲۹ هزار تن چای وارد کشور شده است.
وی مجموع واردات چای در سال گذشته را ۵۸ هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به مصرف چای و احتساب تولید داخل پیش‌بینی می‌شود که مابقی چای مورد نیاز داخل تا پایان سال وارد شود.
رئیس سازمان چای کشور در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات چای تصریح کرد: با توجه به وجود برخی مشکلات مبنی بر انتقال ارز و مصرف بیشتر چای در داخل از ابتدای سال رقمی حدود ۴ هزار تن چای داخل به بازار‌های هدف صادر شده که نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

(جمعه ۶ دی ۱۳۹۸) ۱۱:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها