سه شنبه / ۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۰۵۸۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

نظارت بر بازار کالاهای "اولویت‌دار" به صورت هفتگی

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در هفته جاری نظارت بر بازار کالاهایی از قبیل برنج خارجی، لاستیک (به ویژه وانتی)، لوازم یدکی، لوازم خانگی و محصولات فولادی (ورق، میلگرد و تیرآهن) در اولویت کاری بازرسان این سازمان قرار گرفته است.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
"در راستای سیاست‌های کنترلی و نظارتی و تشدید پیگیری‌ها به منظور آرام سازی فضای بازار، در هفته جاری نظارت و بازرسی کالاهایی از قبیل برنج خارجی، لاستیک (به ویژه وانتی)، لوازم یدکی، لوازم خانگی و محصولات فولادی (ورق، میلگرد و تیرآهن) در اولویت کاری بازرسان این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان‌های سراسر کشور قرار گرفته است.
این در شرایطی است که در این ایام سازمان حمایت براساس اولویت‌بندی انجام شده و ابلاغ آن به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور، رصد و پایش کالاهای مذکور را در صدر بازرسی‌های نظارتی، بازرسان استان‌ها قرار داده است.
لازم به ذکر است که در جلسه ستاد تنظیم بازار که هر هفته به‌طور مستمر برگزار می شود، کالاهای اولویت‌دار برای نظارت و بازرسی تعیین می‌شود و تصمیم گیری‌های لازم برای نظام تامین و توزیع آنها صورت می‌گیرد.
یادآور می‌شود که گران‌فروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت، عدم صدور صورتحساب و... از جمله تخلفاتی هستند که هموطنان می‌توانند آن‌ها را از طریق تلفن ۱۲۴ و یا سامانه اینترنتی  WWW.۱۲۴.ir  به سازمان حمایت و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اعلام کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، اتاق‌های اصناف و سایر بخش‌های مسئول از تشدید نظارت بر بازار خبر داده‌اند.
همچنین رئیس اتاق اصناف استان تهران از تداوم نظارت بر بازار تا بعد از تعطیلات عید نوروز ۹۹ خبر داد.

(سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸) ۱۶:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها