یکشنبه / ۱ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۰۵۱۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

تثبیت نرخ فعلی گندم منوط به تخصیص ارز دولتی به واردات نهاده‌ها است

عضو کمیسیون کشاورزی، گفت: قیمت ۲ هزار و ۲۰۰ تومان خرید تضمینی گندم بر اساس ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تعیین شده در غیر این صورت نرخ تعیین شده منصفانه نیست و باید اصلاح شود.

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص تخصیص ارز دولتی به واردات نهادهای کشاورزی و دامی، گفت: یکی از اولویت نمایندگان تامین ارز دولتی برای واردات نهاده‌های کشاورزی و دامی و همچنین حمایت از تولید داخلی است.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقلام وارداتی مورد نیاز کشاورزان باید با قیمت حداقلی ارز تامین شود، ادامه داد: قیمت 2 هزار و 200 تومان خرید تضمینی گندم بر اساس ارز 4 هزار و 200 تومانی تعیین شده در غیر این صورت نرخ تعیین شده منصفانه نیست و باید اصلاح شود.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم با توجه به محدودیت‌های موجود در زمینه تامین ارز در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده از حقوق کشاورزان و تولیدکنندگان دفاع می کنیم، عنوان کرد: قانون در خصوص افزایش قیمت خرید تضمینی گندم اختیار را در اختیار شورای اقتصاد قرار داده و هر افزایش قیمتی را باید از این طریق پیگیری کنیم.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تنها در یک صورت می‌توان ارتباط شورای اقتصاد با تعیین نرخ خرید تضمینی گندم را قطع کنیم که این نهاد قصد داشته باشد منابع ارزی نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان را از محل دیگری غیر از ارز 4هزار و 200تومانی تامین کند./
(یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸) ۰۹:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها