شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۹
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۰۴۸۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

نوسان قیمت مرغ در راه است / قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده ۹۵۰۰ تومان

یک مقام مسئول گفت: تعادل نسبی میان عرضه و تقاضا در هفته آینده، قیمت مرغ زنده و مرغ گرم با نوسان نرخ رو به رو می شود.

حبیب اسدالله نژاد نایب رئیس انجمن کانون صنفی مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر دارد و گفت: قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۸۰۰ تا ۹ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

او افزود: با ایجاد تعادل نسبی میان عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که از ابتدای هفته آینده قیمت مرغ زنده حدود ۳۰۰ تومان و مرغ گرم ۶۰۰ تومان افزایش یابد.

اسدالله نژاد کشش بازار به واسطه پرداخت حقوق‌های کارمندی و کارگری و همچنین شب یلدا را دلیلی برای افزایش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد.

نایب رئیس انجمن کانون صنفی مرغداران گوشتی درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که اواخر دی به سبب تراکم مرغ در واحد‌ها و ازدیاد عرضه در برابر تقاضا قیمت با روند نزولی در بازار روبرو شود که ممکن است این وضعیت ۱۰ تا ۱۵ روز استمرار یابد.

او قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده با احتساب سود متعارف برای تولید کننده را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ گرم ۱۴ هزار تومان اعلام کرد.
کمبودی در عرضه مرغ شب عید وجود ندارد
نایب رئیس انجمن کانون صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ در ایام پایانی سال وجود ندارد، اظهار کرد: هم اکنون قیمت نهاده‌ها از جمله جوجه یک روزه در سایه کمبود نظارت با نوساناتی روبرو است به طوری که در مقطعی به بیش از ۴ هزار تومان رسید و پیش بینی می‌شود اگر نظارت دستگاه‌ها مسئول در بحث جوجه یکروزه، ذرت و کنجاله سویا دقیق نشود بدون تردید با افزایش قیمت مرغ در شب عید مواجه خواهیم شد.
اسدالله نژاد تامین نهاده‌ها و نظارت بر قیمت و روند توزیع از سوی دستگاه‌ها مسئول را از جمله عوامل موثر برای خروج از بحران شب عید اعلام کرد و گفت: اگر مسئولان بحث تامین نهاده‌ها و نظارت بر قیمت و روند توزیع را با جدیت دنبال کنند مشکلی در شب عید از بحث نوسانات قیمت رخ نخواهد داد.

او ادامه داد: با توجه به انکه جوجه ریزی در ایام پایانی سال به صورت سنتی افزایش می‌یابد از این رو پیش بینی می‌شود با ازدیاد عرضه در اواخر دی بازار مرغ دچار چالش شود به طوری که تولید کنندگان از ناحیه قیمت متضرر شوند.

نایب رئیس انجمن کانون صنفی مرغداران گوشتی در پایان میزان جوجه ریزی شب عید را ۱۳۸ تا ۱۴۰ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: بر این اساس برای تامین مرغ شب عید مشکلی نداریم که مسئولان بخواهند از طریق واردات بازار را کنترل کنند.

(شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸) ۰۸:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها