چهارشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۷
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۹۰۴۴۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس تغذیه و سلامتی

از مصرف غذاهای "فوقِ فرآوری شده" پرهیز کنید

پزشکان فرانسوی تاکید کردند: مصرف غذاهای "فوقِ فرآوری شده" ممکن است خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

نتایج یک بررسی نشان داده است افرادی که مقدار زیادتری از غذاهای فوق فرآوری شده (Ultra-processed foods) مصرف می‌کنند، بیشتر احتمال دارد به بیماری دیابت مبتلا شوند.
 
در این بررسی آمده‌ است: مواد غذایی فرآوری شده اغلب حاوی قند، چربی و کالری‌های تهی هستند. مصرف میزان زیادی از این نوع مواد غذایی با بروز انواع مختلفی از بیماری‌ها از جمله بیماری قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی و برخی انواع سرطان ارتباط دارد.
 
محققان فرانسوی در مطالعه‌ای که با تازگی انجام دادند، اظهار داشتند: شواهدی وجود دارد که نشان‌دهنده ارتباط بین مصرف این نوع مواد غذایی با خطر ابتلا به دیابت نوع دو است که اغلب با افزایش وزن همراه است.
 
در میان افراد شرکت‌کننده در این مطالعه آنانی که بیشترین میزان مصرف غذاهای فوق فرآوری شده را داشته‌اند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع دو بوده‌اند. به گفته محققان از هر ۱۰۰ هزار نفر که بیشترین میزان مصرف غذاهای فوق فرآوری شده را داشته‌اند ۱۶۶ نفر به دیابت مبتلا شده‌اند و این درحالیست که این رقم در افرادی که مصرف میزان کمتری از این نوع مواد غذایی را داشته‌اند ۱۱۶ نفر بوده‌ است.   
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، محققان فرانسوی اظهار داشتند: به افراد توصیه می‌شود که مصرف مواد غذایی فوق فرآوری شده را محدود کرده و رژیم‌های غذایی حاوی میزان کمتری نمک، قند و چربی را دنبال نمایند.
(چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸) ۰۹:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها