یکشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۳۷۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ضرورت راه اندازی مراکز بسته بندی مرکبات در گنبکی ریگان

به گفته مدیر جهاد کشاورزی ریگان وجود بیش از ۲هزار هکتار باغات مرکبات در بخش گنبکی این شهرستان راه اندازی مراکز بسته بندی در منطقه را ضروری ساخته است .

حمید فرامرزی با اشاره به آغاز فصل برداشت مرکبات این منطقه پیش بینی کرد ، به دلیل شرایط آب و هوایی امسال رشد ۱۰درصدی مرکبات را شاهد باشیم .
وی همچنین  پیش بینی کرد که  امسال بیش از ۲۰هزار تن محصول از باغات مرکبات این بخش برداشت  و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود .
مدیر جهاد کشاورزی ریگان عنوان کرد: مرکبات بخش گنبکی به دلیل کیفیت بالای محصول در شرایطی تولید می شود که به صورت فله ای به بازار عرضه می شود .
فرامرزی اظهار داشت : با توجه به شرایط منطقه  می طلبد مکانهای بسته بندی و درجه بندی محصول در شهرستان با برند خاص صورت گیرد .
وی با اشاره به اینکه پیش خرید این مرکبات توسط دلال ها موجب می گردد که سود مناسبی برای باغداران منطقه عاید نشود تاکید کرد : با راه اندازی مراکز بسته بندی دست واسطه ها ودلالان کوتاه خواهد شد .
بخشدار گنبکی هم به اشتغالزایی فصلی به عنوان یکی از مزیت های این باغات اشاره کرد و  بیان داشت : همزمان با آعاز برداشت مرکبات صدها نفر در باغات مرکبات مشغول به کار خواهند شد .
علیرضا جاویدان افزود :به دلیل بازارپسندی محصول مرکبات بخش گنبکی نیز بهاستانهای همجوار و نیز خارج از کشور صادر می شود.
 برداشت مرکبات از آذر ماه در بخش گنبکی اغاز و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.
 
ریگان تا مرکز استان ۲۸۵کیلومتر فاصله دارد.
(یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸) ۱۰:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها