سه شنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۳۰۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی تولید روغن زیتون/باشگاه «زیتون» تشکیل شد

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: میزان تولید روغن ‌زیتون در سال جاری با افزایش ۲۰ درصدی از ۷هزار تن در سال گذشته به ۸هزار و ۴۰۰ تن برسد.

 سید رحمت‌اله پریچهر در اولین گردهمایی «باشگاه تولیدکنندگان زیتون بیش از ۵ تن در هکتار» با اشاره به این که در حال حاضر بالغ بر ۹۲هزار هکتار باغ زیتون در کشور وجود دارد، اظهار کرد: امسال ۱۲۰هزار تن زیتون در کشور تولید شده که این میزان تولید نسبت به سال گذشته ۲۰درصد رشد دارد.
 
وی پیش‌بینی کرد: میزان تولید روغن ‌زیتون در سال جاری با افزایش ۲۰ درصدی از ۷هزار تن در سال گذشته به ۸ هزار و ۴۰۰ تن برسد.
 
پریچهر، افزایش عملکرد در واحد سطح را از برنامه های افزایش تولید زیتون در کشور عنوان کرد و افزود: باشگاه تولیدکنندگان زیتون بیش از ۵ تن در هکتار، به همین منظور و در راستای ارتقای بهره‌وری و گسترش باغداری اقتصادی تشکیل‌شده است و از تمامی استان‌های کشور برای معرفی تولیدکنندگان برتر دعوت شده  تا تولیدکنندگان نمونه خود را در این زمینه معرفی کنند.
 
مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی افزود: استفاده از عوامل تولید با استفاده از دانش بومی تولیدکنندگان و ارج نهادن به تولیدکنندگان برتر از دیگر اهداف تشکیل این باشگاه بوده است.
(سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸) ۱۱:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها