یکشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۰۲۴۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

هشدار فائو درباره هجوم دوباره ملخ ها از جنوب ایران

سازمان خواروبار جهانی ملل متحد (فائو) هشدار داد تهدید حمله ملخ ها در شاخ آفریقا و در مرزهای هند و پاکستان و جنوب ایران به شدت جدی است.

سازمان خواروبار جهانی ملل متحد (فائو) هشدار داد تهدید حمله ملخ ها در شاخ آفریقا و در مرزهای هند و پاکستان و در جنوب ایران به شدت جدی است.
 بارندگی های خوب در فصل زاد و ولد ملخ ها در دو سمت دریای سرخ در شاخ آفریقا و در جنوب ایران باعث افزایش تعداد این ملخ ها شده است.
 گله های ملخ در حال شکل گیری در اتیوپی و شمال عمان هستند و چندین گله هم احتمالاً در دسامبر از مناطق هند و پاکستان می رسند. مهاجرت این گله ها احتمالاً به سمت جنوب غرب پاکستان، جنوب ایران و شمال عمان ادامه خواهد یافت.
 عملیاتهای کنترل گله ملخ ها در پاکستان و هند بر روی 95040 هکتار از زمین ها در نوامبر انجام شده است. اتیوپی، اریتره و یمن هم اقداماتی  در زمینهای کشاورزی خود انجام داده اند. فائو هشدار داد این کشور ها باید هوشیار و آماده باشند.
 شرایط در مناطق غربی آرام تر است چون تولیدمثل در مقیاس کمتری در بخش هایی از شمال منطقه «ساحل»  انجام شده است.
یک ملخ بالغ می تواند روزانه به اندازه وزن بدن خود که حدود 2 گرم است مصرف کند و گله های ملخ می توانند تا 150 کیلومتر را در یک روز پوشش دهند. طبق گزارش فائو، یک گله کوچک ملخ روزانه غذای 35 هزار نفر را می خورد.

(یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸) ۰۸:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها