شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۰
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۹۰۲۴۰
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

راه ورود به بازارهای خارجی توسعه مگاپروژه‌ها / اتاق‌ بازرگانی باید جایگاه تصمیم‌گیری پیدا کند

مرتضی سلطانی، بنیانگذار گروه صنعتی زر در جمع صادرکنندگان گفت: تجارت بدون پشتوانه تولید مانند ساختمان بیست طبقه‌ای است که در آب فرو رفته است ان وقت ما در طبقه هفدهم به فکر نصب لوستر و کاغذ دیواری آن هستیم ، باید به یکدیگر اعتماد کنیم و نگاه جزیره‌ای از بین برود. راه ورود به بازارهای خارجی توسعه مگاپروژه‌ها است.

مرتضی سلطانی، صادرکننده ممتاز کشور گفت: این همایش دیر برگزار شد اما به صورت درست اتفاق افتاد. تفاوت امسال با گذشته این است که به صادرکنندگان وقت بیشتری برای سخنرانی داده شده است.
وی ادامه داد: در کره جنوبی ۲ برند ال جی و سامسونگ ۲۰ هزار واحد متوسط و کوچک را پوشش داده است. این در حالی است که در ایران ۷۰ الی ۸۰ هزار واحد کوچک و متوسط داریم. شرایط ایران با کشورهای دیگر متفاوت است و باید به مگاپروژه‌ها توجه کرد‌.
سلطانی گفت: باید به نخبگان به صورت دیگری توجه شود. بخش خصوصی هر کشوری تریبون لازم دارد. اتاق‌های بازرگانی باید جایگاه تصمیم‌گیری را پیدا کنند. ضمن این که سازمان توسعه تجارت باید متولی واقعی حوزه تجارت باشد.
وی گفت ما در حوزه تولید اگر زیر ساخت هایمان درست نباشد تجارت محقق نمی شود .
سلطانی تاکید کرد :تجارت بدون پشتوانه تولید مانند ساختمان بیست طبقه‌ای است که در آب فرو رفته است ان وقت ما در طبقه هفدهم به فکر نصب لوستر و کاغذ دیواری آن هستیم  ، باید به یکدیگر اعتماد کنیم و نگاه جزیره‌ای از بین برود. راه ورود به بازارهای خارجی توسعه مگاپروژه‌ها است.
وی با ارج نهادن به مقام شهدا از جمله شهید مدافع حرم حججی گفت :ما در مقابل خون شهدا مدیونیم، از نخبگان کشورمان باید تمام قد حمایت کنیم ، ما وظیفه داریم برای آینده کشور ایجاد شغل کنیم همچنانکه این شهدا رفتند تا امنیت را برای من و شما فراهم کنند .
بنیانگذار گروه صنعتی پژوهشی زر افزود :ظرفیت های مهندسی سرزمین ما در دنیا بی نظیر است، ایران بهشت فرصت هاست اگر از این ظرفیت ها حمایت بشود.
این صادر کننده ممتاز کشورمان گفت :مگا پروژه های بزرگ در هر کشوری لازمه تحت پوشش قراردادن واحدهای کوچک و متوسط است که در کشور ما نیز باید مورد توجه واقع بشود.
(شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸) ۱۴:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها