شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۰۲۳۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

تعادل قیمت سیب زمینی و پیاز در بازار/ قیمت خیار به زودی کاهش می‌یابد

یاوری از تعادل قیمت سیب زمینی و پیاز در بازار خبر داد و گفت: قیمت پیاز قرمز به دلیل رونق صادرات با نوساناتی در بازار روبروست.

اصغری یاوری عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از تعادل بازار سیب زمینی و پیاز خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت پیاز قرمز به دلیل صادرات تا حدودی در بازار افزایش یافته است.
 
وی قیمت پیاز قرمز را ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلو پیاز زرد و سفید با نرخ ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و سیب زمینی یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.
 
یاوری با اشاره به دلایل گرانی خیار در بازار بیان کرد: با توجه به جابه جایی فصل وکاهش عرضه، قیمت خیار با نوساناتی در بازار روبروست که با برداشت محصول جدید قیمت متعادل می‌شود.
 
این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو خیار رسمی را ۵ هزار تومان و خیار گلخانه ۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با برداشت خیار جیرفت در روز‌های آتی پیش بینی می‌شود که قیمت سیر نزولی در بازار به خود بگیرد.
 
یاوری با اشاره به دلایل گرانی قیمت گوجه فرنگی در بازار بیان کرد: هم اکنون قیمت گوجه فرنگی به دلیل تغییر فصل و محدودیت عرضه با نوساناتی در بازار روبروست چرا که امسال شرایط جوی و سرما موجب شد گوجه فرنگی مناطق سردسیری از بین رود و عرضه تنها به شهرستان بوشهر اختصاص یافته است.
گرانی بنزین تاثیری در بازار میوه و تره بار ندارد
 
عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به اینکه گرانی بنزین تاثیری در بازار میوه ندارد، بیان کرد: قیمت محصولات میوه و صیفی تابع عرضه و تقاضاست و از ۲۰ روز آینده پیش بینی می‌شود که بازار به تعادل برسد.
 
یاوری قیمت هر کیلو گوجه فرنگی بوته رس در میدان مرکزی میوه و تره بار را ۶ تا ۹ هزار و گوحه فرنگی گلخانه ۱۱ هزار تا ۱۲ هزار تومان اعلام کرد.
 
 
وی صادرات گوجه فرنگی را از دیگر دلایل نوسان قیمت در بازار برشمرد و افزود: البته میزان صادرات نسبت به سال قبل در حدی نیست که بتواند بر التهاب بازار تاثیر گذار باشد و تنها کمبود عرضه بر نوسان قیمت در بازار دامن زده است.
 
این مقام‌مسئول  قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید انار، هندوانه و مرکبات اگر دستکاری خاصی از سوی ستاد تنظیم بازار صورت نگیرد، بازار نوسان چندانی در شب یلدا نخواهد داشت.
(شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸) ۰۹:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها