شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۰۲۳۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کاهش ۱۵ هزار تنی تولید میگو/ ۹۰ درصد میگوی تولیدی به بازار‌های هدف صادر می‌شود

قاسمی گفت: با توجه به شیوع بیماری لکه سفید در مزارع تولید میگو با کاهش ۱۰ تا ۱۵ هزار تنی به ۳۰ هزار تن می‌رسد.

ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ، درباره آخرین وضعیت تولید میگو اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که امسال تولید میگو به ۳۵ هزار تن در کشور برسد که متأسفانه شیوع بیماری لکه سفید موجب شد ۱۰ تا ۱۵ هزار تن محصول را از دست بدهیم.
 
او با اشاره به اینکه مجموع تولید میگو به ۲۸ تا ۳۰ هزار تن خواهد رسید افزود: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که ۹۰ درصد میگوی تولیدی به بازار‌های هدف صادر شود.
ارزش صادرات محصولات شیلاتی به ۵۰۰ میلیون دلار رسید
 
قاسمی درباره تأثیر شرایط تحریم بر صادرات آبزیان گفت: بنابر آمار گمرک و سازمان توسعه تجارت سال گذشته ارزش صادرات غیرنفتی کشور به ۴۳ میلیارد دلار رسید که ۵۰۰ میلیون دلار از این میزان مربوط به محصولات شیلاتی است که این امر نشان می‌دهد در شرایط تحریم همچنان توانسته‌ایم بازار‌های صادراتی را حفظ کنیم و به عبارت دیگر تحریم‌ها را دور بزنیم.
 
مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ادامه داد: اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور تنها هزینه‌های صادراتی همچون نقل و انتقال پول و حمل و نقل کالا را افزایش داده که این امر موجب شده تا حدودی قدرت رقابت در بازار‌های هدف از ما سلب شود، اما محدودیتی در صادرات وجود ندارد.
 
به گفته او ما نگران تولید محصولات شیلاتی در کشور نیستیم چراکه بازار‌های جهانی به ما نیاز دارند و ما باید همواره شرایط را برای صادرکنندگان سهل کنیم چراکه تحریم‌های داخلی به مراتب سخت‌تر از تحریم‌های خارجی است.
 
قاسمی با انتقاد از این مسئله که صادرکنندگان از بحث تحریم‌های داخلی با مشکلات متعددی روبرو هستند، بیان کرد: در شرایط تحریم‌های بین‌المللی بانک مرکزی، سازمان مالیاتی و ... بر تولیدکنندگان فشار مضاعفی وارد می‌کنند در حالیکه انتظار می‌رود سیستم مالیاتی به دنبال افرادی که فرار مالیاتی دارند باشند چراکه اگر از تحریم‌های داخلی کاسته شود هیچ قدرتی قادر به تحریم ما نیست.
 
مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید، پیش‌بینی می‌شود که در صورت همکاری بانک مرکزی، سازمان مالیاتی و سایر ارگان‌ها بتوانیم صادرات قابل توجهی در حوزه محصولات شیلاتی داشته باشیم و تحریم‌های بین‌المللی همچون آمریکا کاری از پیش نخواهد برد و تنها قدری هزینه‌های صادراتی را افزایش می‌دهد.
(شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها