جمعه / ۱۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۰۲۲۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ثبات قیمت ماهی در بازار شب یلدا

قاسمی گفت: با توجه به شرایط مساعد عرضه پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار شب یلدا رخ ندهد.

ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان درباره آخرین وضعیت بازار ماهی در آستانه شب یلدا اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید کمبودی در بحث عرضه نداریم.
او با اشاره به اینکه نوسان قیمت در بازار، خارج از کنترل تولید کنندگان و صیادان است، افزود: با توجه به سودجویی عوامل واسطه و دلال اختلاف قیمت عمده فروشی (سر مزرعه یا اسکله) با بازار به ۱۰۰ درصد هم می‌رسد که این امر سودی برای تولید کننده ندارد؛ در حالی که عموم افراد تصور می‌کنند تولید کنندگان قیمت ماهی را افزایش داده‌اند.
قاسمی ادامه داد: اگر دستگاه‌های نظارتی بر بازار نظارت دقیق داشته باشند، در بدترین شرایط هم مشکلی در تولید وجود ندارد که بخواهد بر نوسان قیمت در بازار تاثیر گذار باشد.
 ارزش صادرات محصولات شیلاتی به ۵۰۰ میلیون دلار رسید
مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان، مجموع ارزش صادرات محصولات شیلاتی در سال گذشته را ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این امر بدان معناست که تولید محصولات شیلاتی در کشور به اندازه کافی است و تنها در سایه کمبود نظارت‌ها قیمت با اختلاف چند برابری از سر مزرعه تا بازار ارائه می‌شود.
او راه حل کنترل بازار و به حداقل رساندن قیمت را نظارت جدی دولت بر بازار یا واگذاری امور به تشکل‌ها و اتحادیه‌های اعلام کرد.
قاسمی با انتقاد از این مسئله که اختلاف قیمت کنونی قزل آلا از مزرعه تا بازار به ۶۵ تا ۷۰ درصد می‌رسد، بیان کرد: در شرایط فعلی به سبب آشفتگی جو نمی‌توان قیمتی را اعلام کرد، اما از مسئولان امر انتظار می‌رود که نظارت جدی برای به حداقل رساندن اختلاف قیمت در بازار داشته باشند تا اجهافی در حق مصرف کننده صورت نگیرد.
مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در پایان قیمت ماهی در شب یلدا را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط مساعد عرضه پیش بینی می‌شود که نوسان غیر مترقبه‌ای در بازار رخ ندهد.


(جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸) ۱۵:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها