سه شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۸ / ۲۳:۱۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۱۸۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۳۹ هزار کیلوگرم زعفران از کشاورزان خریداری شد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، از خرید حدود ۳۹ هزار کیلوگرم طلای سرخ به منظور حمایت از کشاورزان کشور خبر داد.

حسین شیرزاد اظهار داشت: سازمان مرکزی تعاون روستایی، به منظور حمایت از کشاورزان تولید کننده زعفران و به منظور پایداری تولید و تحقق ارز آوری مورد انتظار از این محصول مبادرت به خرید زعفران با قیمت‌های حمایتی تعیین شده از سوی وزارت متبوع کرده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: این سازمان در این راستا به منظور مداخله هدفمند در بازار زعفران، اثرگذاری حداکثری و خرید حداقلی، اقدام به تهیه و تدوین دستورالعمل اجرائی -  فنی و ابلاغ آنی به استانهای خراسان رضوی، جنوبی و شمالی کرده است.
وی ادامه داد: همچنین تشکیل کارگروه خرید زعفران در استانها به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر دستگاههای متولی و مرتبط با تنظیم بازار محصولات کشاورزی و تعیین مراکز خرید زعفران به ترتیب در استانهای خراسان رضوی ۱۸ مرکز، خراسان جنوبی ۳ مرکز خرید و خراسان شمالی ۲ مرکز خرید مجموعاً ۲۳ مرکز خرید از دیگر اقدامات ما بوده است.
شیرزاد با اشاره به اطلاع رسانی قیمت‌های حمایتی به کشاورزان از طریق  سیما و جراید و رادیو و نماز جمعه، اضافه کرد: تعیین ۱۸ آموزشگاه اکرودیته به عنوان آزمایشگاه های ذیصلاح جهت آنالیز فیزیک و شیمیایی زعفران تحویلی از دیگر اقدامات شاخص سازمان مرکزی تعاون روستایی در این حوزه بوده است.
وی  با اشاره به اینکه ۲۳ مرکز خرید در سه استان اقدام به خرید زعفران از کشاورزان کردند، گفت: حدود ۳۹ هزار کیلوگرم زعفران از کشاورزان خریداری شده که در مرحله اول بیش از ۱۲ میلیارد تومان به حساب آنان واریز شده است.
معاون وزیرجهاد کشاورزی گفت: ۶۸ کیلوگرم زعفران در استان خراسان جنوبی و بیش از ۵۵۰ کیلوگرم خرید در استان خراسان شمالی و در خراسان رضوی بیش از ۳۸ هزار کیلوگرم انجام شده است.
به گفته وی قیمت خرید هرکیلوگرم از انواع زعفران از کشاورزان بدین شرح بوده است: قیمت هر گرم زعفران نگین ۱۰۵۰۰۰ ریال، زعفران مشابه نگین ۹۵۰۰۰ ریال، زعفران پوشال مرغوب  ۹۰۰۰۰ ریال و زعفران پوشال معمولی  ۸۲۰۰۰  ریال.
شیرزاد ادامه داد: این طرح دارای اهداف ملی و بین المللی است که در دو چشم انداز کوتاه و بلند مدت طراحی شده است.


(سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸) ۲۳:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها