سه شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۸ / ۲۳:۱۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۱۸۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

صادرات محدود گوجه فرنگی تاثیری بر بازار ندارد/ تعادل قیمت گوجه فرنگی در هفته‌های آتی

نورانی گفت: محصولات گلخانه‌ای هنوز به تولید انبوه نرسیده است، از این رو حجم صادرات در حدی نیست که بر بازار اثر بگذارد.

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه صادرات محدود گوجه فرنگی تاثیری در گرانی ندارد، اظهار کرد: با توجه به آنکه محصولات گلخانه‌ای هنوز به تولید عمده نرسیده است، از این رو حجم صادرات در حدی نیست که بتواند بر بازار داخل اثر بگذارد.
وی افزود: جابه جایی فصل برداشت و تولید ناچیز گوجه فرنگی بر عرضه محصول تاثیر گذاشته است که بدین ترتیب پیش بینی می‌شود ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده وضعیت بازار بهتر شود.
سرمای زودهنگام یکی از دلایل گرانی گوجه فرنگی در بازار
نورانی سرمای زودهنگام را یکی دیگر از دلایل گرانی گوجه فرنگی برشمرد و گفت: اگرچه پیش بینی‌ها برآن بود که سرمای هوا از آذر شروع شود، اما سرمای زودهنگام از ۲۰ آبان موجب شد در برخی مزارع فضای باز محصول زیر برف و باران از بین برد.
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ادامه داد: با توجه به آنکه تولید محصول ظرف هفته‌های آتی به انبوه می‌رسد، از این رو روند بازار متعادل‌تر خواهد شد.
این مقام مسئول قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی گلخانه در پاکستان را یک دلار و ۱۰ سنت اعلام کرد و‌گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در داخل کشور ۶ تا ۷ هزار تومان بوده که هزینه بسته بندی و حمل و نقل به آن اضافه می‌شود.
وی  درباره آخرین وضعیت صادرات گوجه فرنگی به پاکستان تصریح کرد: با وجود آنکه پاکستان خواهان واردات گوجه فرنگی از ایران است، اما به سبب نوسانات قیمت حاضر به خرید نیست.

(سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸) ۲۳:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها