سه شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۱۷۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشاورز: مشکل فرسایش خاک خود مسئولان هستند نه کشاورزان

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزان جزو پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین افراد در ارتباط با حفظ خاک هستند گفت: لازم است که خود مسئولان آموزش‌های بیشتری ببینند و هرگونه تصمیم‌گیری آنها منوط به حفظ خاک باشد.

عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک اظهار کرد: لازم است برای حفظ خاک با ایجاد یک نهضت ظرف مدت 5 سال گاوآهن را از اراضی کشاورزی حذف کنیم.
وی افزود: شهروندان، مسئولان و همه برای حفظ خاک و اکوسیستم کشور مسئول هستیم و نباید آن را منحصر به بخش خاصی مانند معاونت خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی کرد و در نوع برخورد با طبیعت نباید فکر کنیم که می‌شود با طبیعت جنگید بلکه باید سازگاری داشت.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خطاب به مسئولان حاضر در این نشست گفت: کشاورزان جزو پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین انسان‌هایی است که در مواجهه با طبیعت و خاک فعالیت می‌کنند و مشکل موجود در این ارتباط خود مسئولان هستند.
کشاورز افزود: همه مسئولان باید اطلاعات خود را در ارتباط با شرایط حفظ خاک افزایش دهند و همچنین آموزش‌های بیشتری در این ارتباط باید در وزارت جهاد کشاورزی انجام شود و اهمیت حفظ خاک باید برای تمام بخش‌ها معلوم باشد تا هیچ کس به خود اجازه ندهد تصمیمی بگیرد که در آن مسائل مربوط به حفظ خاک رعایت نشده باشد.
وی با بیان اینکه کلید حفظ آب در کشور خاک است گفت: تا به امروز رفتار ما در مواجهه با خاک مناسب نبوده است و تجدیدنظر کلی در این ارتباط لازم است.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه همزمان با آبیاری و هرگونه فعالیت کشاورزی خاک دچار شوری می‌شود گفت: به همین منظور در زمان انجام هرگونه فعالیت کشاورزی نباید بهره‌گیری از روش‌های آبیاری و کشت متناسب با خاک را فراموش کرد.
کشاورز اظهار کرد: میزان تولید محصولات کشاورزی و حفظ امنیت غذایی و ارتقاء آن برای ما بسیار مورد اهمیت است و این بخش نیز فراموش خواهد شد اما باید توجه داشت که این مهم با تغییر رفتار ما با خاک امکانپذیر است.

(سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸) ۱۲:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها