یکشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۰۱۲۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

برای حضور در بازارهای جهانی نیازمند استاندارد هستیم/ به بهانه تحریم نباید استانداردها را کنار بگذاریم

پیروزبخت با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری گفت: با وجود تحریم‌ها پیشی گرفتن صادرات از واردات مرهون صبر و تلاش بخش خصوصی و تولیدکنندگان است. ما باید برای عبور از این سختی‌ها اقتصاد مقاومتی را سرلوحه خود قرار دهیم.

در همایش تقدیر از واحدهای نمونه استان تهران رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اثرگذاری تحریم‌ها بر روند تولید کالا در کشور گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه اما ناگزیر هستیم که استانداردها را رعایت کنیم. ما برای حضور در بازار رقابتی جهانی راهی جز این نداریم. جلسات متعددی که شورای عالی استاندارد تشکیل می‌دهد نشان دهنده این است که مسئولان عالی کشور اهمیت این موضوع را درک کرده‌اند. در همین جلسات مباحث خودرو و سند یکپارچگی قضا به نتیجه رسید و اکنون در این حوزه‌ها ما دارای یک برنامه میان‌مدت و اهداف تعیین شده هستیم.
نیره پیروزبخت افزود: ما در راستای مقابله با تحریم‌ها در حضور در سازمان جهانی استاندارد، کدک، سازمان استاندارد کشوری اسلامی و سایر سازمان‌های بین المللی تاکید داریم. با پیوستن به این سازمان‌ها می‌توانیم از نفوذ اقتصادی بیگانگان جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: رشد و توسعه کشورهای اروپایی در دهه 90 مرهون تدوین استانداردهای جدید برای حفظ محیط زیست و آب است تا آنجایی که آنها تولید فولاد را در کشور خودشان محدود و برای تامین نیازهای خود به خرید فولاد از سایر کشورها از جمله ایران روی آورده‌اند.
وی افزود: در دهه 80 بسیاری از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها موضوع استاندارد را جدی نمی‌گرفتند و در جلسات مشترک کارشناسان نامربوط را می‌فرستادند اکنون که همان استانداردها اجباری شده به آن اعتراض می‌کنند.
پیروزبخت در پایان با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری گفت: با وجود تحریم‌ها پیشی گرفتن صادرات از واردات مرهون صبر و تلاش بخش خصوصی و تولیدکنندگان است. ما باید برای عبور از این سختی‌ها اقتصاد مقاومتی را سرلوحه خود قرار دهیم.


(یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸) ۱۳:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها