یکشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۱۱۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

فناوری‌های جدید موبایلی جهان را یک گام به امنیت غذایی نزدیک می‌کند

بر اساس اعلام فائو استفاده از نرم‌افزارها، آمارها و اپلیکیشن‌های موبایلی بخش کشاورزی را متحول کرده و جوانان را برای استفاده از این ظرفیت‌ها مشتاق‌تر کرده است و طی 5 سال آینده انقلابی در بخش کشاورزی ایجاد خواهدکرد.

استفاده از فناوری‌های جدید مانند اطلاعات موبایل و کامپیوتر ظرفیت بسیار زیادی را در بخش کشاورزی به ویژه برای جوانان ایجاد می‌کند و می‌تواند جهان را یک گام دیگر به امنیت غذایی نزدیک کند.
امروزه استفاده از فین تک ها و نرم‌افزارهای موبایلی برای بخش کشاورزی بسیار مفید و مؤثر بوده و بسیاری از برنامه‌های کشاورزی از قبیل مدیریت گلخانه‌ها، زمان دقیق کشت، میزان رطوبت و اطلاعات کاملی از جدیدترین فناوری‌ها توسط موبایل و کامپیوتر قابل دسترسی است.
فائو در گزارشی اعلام کرده،  امروزه جوانان با سرعت بسیار زیادی از کشاورزی سنتی فاصله می‌گیرند و کشاورزی سنتی برای نسل جدید زیاد جذاب نیست و آنها ترجیح می‌دهند یا از روش‌های مدرن استفاده کنند یا به دنبال شغل در شهرها بگردند.
در این گزارش تأکید شده از آنجایی که بخش کشاورزی ظرفیت بسیار مهمی را در کاهش فقر در جهان دارد پرداختن به این بخش و استفاده از فناوری‌های جدید بسیار ضروری است. مثلاً در منطقه آفریقا 60 درصد جمعیت 1.2 میلیارد نفری این منطقه زیر 25 سال هستند و این جمعیت رو به رشد نیاز به استخدام دارد و بخش کشاورزی در این میان ظرفیت بسیار مهمی را برای به کارگیری و اشتغال آنها می‌تواند ایفا کند.
در این زمینه هر چقدر ضریب نفوذ تکنولوژی و فناوری در بخش کشاورزی زیاد باشد امکان استفاده از ظرفیت‌های آن بیشتر خواهد بود.  استفاده از ماهواره و پهپاد جدیدترین راهکاری است که باعث ورود فناوری به بخش کشاورزی شده تا حدی که برخی معتقدند بخش کشاورزی می‌تواند در استفاده از پهپادها دومین جایگاه را در جهان طی 5 سال آینده داشته باشد.
سازمان خواروبار جهانی از پهپادها در بسیاری از کشورها برای جمع‌آوری آمارها در حوزه غذا و کشاورزی استفاده می‌کند. همچنین از پهپادها برای ارزیابی حوادث پیش‌بینی نشده و همچنین برآورد خسارت آنها استفاده می‌کند. امروزه از سیستم‌های پیش‌آگهی در بخش کشاورزی استفاده می‌شود. این سیستم‌های پیش‌آگهی درباره طغیان آفت و بیماری کاربرد دارد و باعث می‌شود که محصولات خسارت‌های کمتری ببینند.
همچنین از برخی اپلیکیشن‌های کشاورزی در موبایل استفاده می‌شود که در حوزه‌های کشاورزی و ماهیگیری و دامپروری کاربرد دارد. همه اطلاعات در اپلیکیشن‌ها ذخیره شده است و در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. همچنین اپلیکیشن‌هایی درباره وضعیت آب و هوایی، تقویم کشت، نحوه معالجه و تغذیه دام‌ها، بازار کشاورزی و تغذیه وجود دارد.

(یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸) ۱۳:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها