شنبه / ۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۹
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۹۰۱۰۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برگزاری کنفرانس ایران گرین، با هدف حضور ایران در بازارهای بین المللی

نظام مافی گفت: اولین کنفرانس بین المللی ایران گرین، با موضوع فرآورده‌های غلاتی ۱۱ و ۱۲ آذر برگزار می‌شود.

شریف نظام مافی رئیس اتاق مشترک ایران و سوئیس، محمدرضا مرتضوی رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران و اعضای هیئت رئیسه در نشست خبری اظهار کرد: اولین کنفرانس بین المللی ایران گرین، با موضوع فرآورده‌های غلاتی ۱۱ و ۱۲ آذر برگزار می‌شود.
رئیس اتاق مشترک ایران و سوئیس ادامه داد: در این کنفرانس؛ ۴۵۰ شرکت کننده در غالب ۷۰ نفر شرکت کننده‌ خارجی حضور دارند.
نظام مافی بیان کرد: در این کنفرانس، کشور‌هایی همچون روسیه، ترکیه، آذربایجان، فرانسه، سوئیس، آلمان، دانمارک و... شرکت خواهند کرد.
رئیس اتاق مشترک ایران و سوئیس در ادامه حضور پررنگ ایران را در کنفرانس ها، از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس دانست و افزود: برگزاری این کنفرانس ها، می‌تواند حضور شرکت کننده‌های ایرانی را در عرضه بازار‌های جهانی پررنگ‌تر کند چرا که با توجه به شرایط تحریم؛ حضور ایران در بازار کمتر به چشم می‌خورد.
می توانیم جایگاه اول را در دنیا داشته باشیم
در ادامه محدرضا مرتضوی رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در این باره گفت: در این کنفرانس شرکت‌های بین المللی بزرگ حضور دارند که امیدواریم بتوان با کمک این کنفرانس ها؛ حضور ایران را در بازار‌ها پررنگ‌تر کنیم و بتوانیم جایگاه اول را کسب کنیم.
رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران ادامه داد: در زمینه غلات، ما واردکننده هستیم و ایران، پتانسیل بالایی در زمینه فرآورده‌های غلات دارد.
مرتضوی در پاسخ به این پرسش که برگزاری این کنفرانس‌ها چه تاثیری در فرآورده‌های غلاتی دارد؟ افزود: به هر حال حضور پررنگ ایران، می‌تواند حضور شرکت‌های خارجی را در بازار پررنگ‌تر کند.
رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران با اشاره به اینکه کشور ما جزو کشور‌های نیمه خشک به حساب می‌آید اظهار کرد: اما این ظرفیت را در بازار می‌توان داشت که فرآورده‌های غلات را در بازار بیشتر کرد.
ایران جایگاه بزرگی در بازار کالای اساسی دنیا دارد
کاوه زرگران، دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی کشور هم در این کنفرانس خبری گفت: ایران به عنوان کشوری که حدود ۲۰ میلیون تن کالای اساسی وارد می‌کند، جایگاه بزرگی در بازار کالای اساسی دنیا دارد. اگرچه ایران سعی می‌کند ضریب خوداتکایی خود را بالاببرد، ولی بخشی از نیاز خود را مجبور هستیم از دیگر کشور‌ها تأمین کنیم. این تأمین می‌تواند از طریق کشت فراسرزمینی تولید شود.
زرگران گفت: باید تجار و کارخانه‌دار‌ها درباره این حوزه‌ها اطلاعات به‌روزی داشته باشد و یکی از راه‌های تأمین اطلاعات همین کنفرانس‌هاست. در ایران به عنوان قطب بازار غلات جایگاه کنفرانس‌های تخصصی خالی است و ما سعی می‌کنیم که از این فرصت برای رفع کمبود‌ها استفاده کنیم. باید بتوانیم از این نشست‌های علمی برای شناخت فرصت‌های دانش‌محور، تکنولوژی‌های روز و تأمین مواد مورد نیاز بهره بگیریم.
به گفته زرگران البته ما در حوزه صنایع غذایی به لحاظ تکنولوژی و کیفیت محصول رتبه خیلی خوبی داریم، ولی باید در حوزه غلات به واقعیت‌ها توجه داشته باشیم.

(شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸) ۱۴:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها