جمعه / ۸ آذر ۱۳۹۸ / ۲۰:۳۳
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۰۰۸۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

قیمت گوشت تا پایان سال افزایش نمی‌یابد/انباشت ۱۴۰ هزار راس دام سنگین در استان تهران

پوریان گرفت: طبق اذعان مسئولان سازمان دامپزشکی، مازاد دام سنگین در استان تهران به ۱۴۰ هزار راس می‌رسد.

منصور پوریان رئیس مجمع ملی صادر کنندگان دام کشوربا اشاره به اینکه تعداد زیادی دام در دامداری‌ها انباشت شده است، اظهار کرد: طبق اذعان مسئولان سازمان دامپزشکی کشور با مازاد دام در سطح کشور رو به رو هستیم به طوری که میزان مازاد دام سنگین در استان تهران به  ۱۴۰ هزار راس می‌رسد از این رو برای جلوگیری از شیوع بیماری در واحد‌های دامداری باید هشدار‌های مسئولان را جدی گرفت.
رئیس مجمع ملی صادر کنندگان دام کشور افزود: اگر چه رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اذعان می‌کند صادرات دام در تلاطم بازار گوشت تاثیر گذار است، اما صادرات مدیریت شده تنها از زیان تولید کنندگان جلوگیری می‌کند و هیچ تاثیری در التهاب بازار ندارد.
پوریان قیمت هر کیلو دام سنگین درب دامداری را ۲۵ هزار تومان و دام سبک را ۳۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید از ترافیک دام در واحد‌های دامداری مطلع است، انتظار می‌رود تدابیری برای صادرات اندیشیده شود چرا که به سبب وضعیت مناسب زایش در فصل پاییز احتمال شیوع بیماری در واحد‌ها تشدید می‌شود.
این مقام مسئول ادامه داد: زایش مناسب دام در فصل پاییز بدان معنا است که تا پایان سال به سبب شرایط مساعد عرضه، دچار نوسان قیمت نخواهیم شد.
او قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی در بخش عمده را ۶۸ هزار تومان و لاشه گوساله را ۶۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به انبوه دام در دامداری ها، پیش بینی می‌شود که افت قیمت گوشت در بازار ادامه یابد و اظهار نظر برخی مسئولان مبنی بر تلاطم قیمت گوشت در پی صادرات دام صحت ندارد.
رئیس مجمع ملی صادر کنندگان دام کشور در پایان درباره تاثیر ازدیاد دام  در دست دامداران بر بازار، تصریح کرد: قیمت گوشت تابع مکانیزم عرضه و تقاضا است و بدیهی است که ازدیاد عرضه دام در دامداری‌ها بر افت قیمت گوشت در بازار تاثیرگذار است.

(جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸) ۲۰:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها