جمعه / ۸ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۰۰۷۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

فروش مرغ با نرخ بالای ۱۳ هزار تومان اجحاف در حق مصرف‌کننده است

چهارآیین گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار و ۹۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ ۱۳ هزار تومان است.

برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری، ۸ هزار و ۸۰۰ تا ۸ هزار و ۹۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی‌ها ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.
وی افزود: با توجه به قیمت مرغ زنده، فروش مرغ گرم با نرخ بالای ۱۳ هزار تومان اجحاف در حق مصرف‌کننده است.
چهارآیین متوسط قیمت جوجه یک روزه ۳ هزار و ۶۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: باتوجه به تقاضای مرغداران پیش‌بینی می‌شود که قیمت جوجه در هفته آینده روند نزولی به خود بگیرد.
عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار نهاده‌های دامی بیان کرد: هم‌اکنون در بحث کنجاله سویا مشکلی وجود ندارد و همواره این نهاده با نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود.
وی قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا را ۲ هزار و ۳۵۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰  تومان  اعلام کرد و گفت: پشتیبانی امور دام قیمت مصوب کنجاله سویا را از ۲ هزار و ۷۰۰ تومان به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش داده است.
چهارآیین نرخ فعلی هر کیلو ذرت را در بازار آزاد را یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون هر کیلو ذرت در بندر امام یک هزار و ۴۵۰ تومان و از سوی پشتیبانی امور دام با نرخ یک هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود.
عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت جوجه‌ریزی در آذر، گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که در آذر ۱۰۷ تا ۱۰۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغداری صورت گیرد که باتوجه به مصرف ماهانه کمبودی در عرضه وجود ندارد.
او با اشاره به اینکه خبری از صادرات رسمی مرغ به بازار‌های هدف نیست، بیان کرد: با توجه به تصمیمات خلق‌الساعه مسئولان ذیربط مبنی بر ممنوعیت‌های یکباره و افزایش تعرفه‌ها، بازار‌های هدف را از دست داده‌ایم و به همین خاطر با ظرفیت خالی واحد‌های مرغداری در تولید روبرو هستیم.
انتقاد مرغداران از نحوه خرید تضمینی پشتیبانی امور دام

این مقام مسئول درباره اینکه آیا خرید تضمینی مرغ از سوی پشتیبانی امور دام تأثیری در تعادل بازار دارد، بیان کرد: بنابر ماده ۵ و ۶ اساسنامه شرکت پشتیبانی امور دام موظف است مرغ زنده را به طور مستقیم از مرغداران مطابق با نرخ روز بازار خریداری کنند و خود اقدام به کشتار و انجماد آن نمایند این در حالی است که پشتیبانی از کشتارگاه‌ها اقدام به خرید می‌کند که این امر به معنای حمایت از کشتارگاه‌ها است.
وی ادامه داد: باتوجه به هزینه‌های انجماد، خرید مرغ با نرخ ۱۳ هزار تومان از مرغداران صرفه اقتصادی ندارد، از این‌رو انتظار می‌رود پشتیبانی امور دام هر کیلو شیرینگ پک شده را با نرخ ۱۴ هزار تومان خریداری کند تا مرغداران نسبت به تحویل مرغ تولیدی خود به پشتیبانی امور دام رغبت کنند.
چهارآیین در پایان تصریح کرد: با توجه به فروش مرغ کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار و گرفتاری‌های متعدد تولیدکنندگان انتظار می‌رود که پشتیبانی امور دام حمایت جدی از تولیدکنندگان داشته باشد، در غیر این صورت پشتیبانی هیچگاه به وظایف خود مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان عمل نکرده است.

(جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸) ۱۰:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها