چهارشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۸ / ۲۰:۳۹
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۹۰۰۴۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس شیرینی و شکلات

رشد ۵ درصدی صادرات شیرینی و شکلات به بازار‌های هدف

مغازه‌ای گفت: بنابر آمار گمرک در ۴ ماهه امسال بیش از ۲۰۰ میلیون دلار شیرینی و شکلات به بازار‌های هدف صادر شده است.

جمشید مغازه‌ای رئیس انجمن بیسکوئیت، شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه بازار داخلی شیرینی و شکلات تعریفی ندارد، اظهار کرد: باتوجه به کمبود نقدینگی و کاهش قدرت خرید خانوار، رکود سنگینی بر بازار شیرینی و شکلات حاکم است به طوری که این اقلام جزء کالای لوکس در سبد مصرفی خانوار محسوب می‌شود.
رئیس انجمن بیسکوئیت، شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان صادرات در ماه‌های اخیر در دسترس نیست، افزود: با وجود پیگیری‌های مکرر، گمرک از تیرماه به بعد آماری در خصوص صادرات شیرینی و شکلات اعلام نکرده است.
مغازه‌ای ادامه داد: بنابر آمار گمرک در ۴ ماهه امسال ارزش صادرات محصولات شیرینی و شکلات به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد که از نظر ارزشی نسبت به سنوات گذشته ۴ تا ۵ درصد رشد داشته است.
او ادامه داد: اگرچه پیش‌بینی دقیقی در خصوص صادرات شیرینی و شکلات تا پایان سال به بازار‌های هدف نداریم و از طرفی گمرک طی چند ماه اخیر آمار جدیدی را اعلام نکرده، اما این امر به معنای عدم صادرات و تقاضا از سوی تجار بازار‌های هدف نیست.
به گفته این مقام مسئول: با وجود شرایط تحریم و مشکلات بازگشت ارز، از مسئولان ذیربط تقاضا داریم که موانع و بروکراسی‌های اداری را برطرف کنند تا صادرات غیرنفتی افزایش یابد چراکه در شرایط فعلی درآمد نفتی ما دچار مشکل شده است.
برنامه‌ای برای افزایش قیمت شیرینی و شکلات تا پایان سال نداریم
رئیس انجمن بیسکوئیت، شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای افزایش قیمت شیرینی و شکلات نداریم، بیان کرد: باتوجه به رکود حاکم بر بازار و کاهش شدید قدرت خرید خانوار، افزایش مجدد قیمت می‌تواند زمینه را برای تشدید رکود بازار فراهم کند از این رو تا پایان سال برنامه‌ای برای افزایش قیمت نداریم و تولیدکنندگان سود خود را در سبد کالا می‌بینند.
مغازه‌ای در پایان درباره آخرین وضعیت تأمین کالا، تصریح کرد: علی‌رغم افزایش قیمت‌ها، دیگر همانند گذشته بحرانی در خصوص تأمین کالا‌های داخل همچون شکر، روغن و آرد وجود ندارد و در ارتباط با کالا‌های وارداتی کماکان سابق مشکلات مبنی بر ثبت سفارش و تخصیص ارز وجود دارد.


(چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸) ۲۰:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها