چهارشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۰۳۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افغانستان، اجازه واردات محصولات کشاورزی به ایران را نمی‌دهد

سلیمی گفت: علیرغم کیفیت بالای محصولات تولیدی کشاورزی ایران، افغانستان اجازه واردات محصولات ما را به خاک خود نمی‌دهد.

حسین سلیمی رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان  به صادرات برخی از محصولات کشاورزی تولید افغانستان مثل گردو، صیفی جات به کشور‌های مانند چین و کانادا اشاره کرد و گفت: علیرغم کیفیت بالای محصولات تولیدی کشاورزی ایران، افغانستان اجازه واردات محصولات ما را به خاک خود نمی‌دهد.
رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان در ادامه سرمایه گذاری در صنایع و معادن را از دیگر مشکلات موجود در این کشور دانست و افزود: قرار است، جلساتی در این امر، برگزار شود که امیدواریم به زودی این مشکل، مرتفع شود.
توسعه روابط تجاری، تبادلات و تعاملات باید ۲ طرفه باشد
سلیمی با تاکید بر اینکه توسعه روابط تجاری، تبادلات و تعاملات باید ۲ طرفه باشد، اظهار کرد: هم اکنون ما بیشتر خواهان صادرات هستیم و همین امر، فرصت‌های تجاری را برای ما محدود می‌کند و می‌تواند باعث عدم حضور ما در بازار‌ها برای سرمایه گذاری باشد.
رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان در ادامه افزود: ذائقه افغان‌ها به دلیل اینکه برخی از آن‌ها مدت‌ها در ایران زندگی کرده‌اند بسیار به ذائقه ایرانی‌ها نزدیک است و آن‌ها خواهان مصرف مواد غذایی ایرانی هستند، اما با این وجود، به دلیل محدودیت ها، بسیاری از مواد غذایی خود را از ترکیه وارد می‌کنند.
گفتنی است، یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما در رابطه با تجارت با افغانستان مشکلات ارتباطات بانکی است،  البته سفیر این کشور در ایران قول مساعد برای حل مشکلات قرنطیه‌ای مرز ایران و افغانستان را هم داد.

(چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸) ۱۲:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها