دوشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۹۹۶۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سرمای زود هنگام هوا عامل گرانی گوجه است نه صادرات

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی حجم صادرات گوجه را اندک و بدون تأثیر در گرانی بازار داخل دانست و گفت: سرمای زود هنگام هوا، عامل گرانی گوجه است.

سید رضا نورانی در خصوص دلیل صادرات با توجه به گرانی گوجه در داخل کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه ابتدای تولید محصولات گلخانه ای است و هنوز به تولید عمده نرسیده، حجم صادارت به حدی نیست که بر روی بازار داخل تأثیر بگذارد.
وی با اشاره به اینکه امسال یک ماه سرمای هوا زودتر شروع شد، گفت: پیش‌بینی‌ها این بود که سرمای هوا از آذر ماه شروع شود ولی وقتی آبان ماه سرما شروع شد  مزارع فضای باز گوجه را برف و باران از بین برد. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تولید همه مزارع سیفی‌جات در فضای باز و گلخانه‌ای در آذر ماه شروع می‌شود.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی در خصوص میزان صادرات گوجه گفت: صادرات گوجه هنوز در حجم عمده شروع نشده زیرا هنوز ابتدای تولید است و اگر مردم دو هفته تحمل شود، قیمت ها متعادل خواهد شد. همچنین کشور‌های حوزه خلیج فارس در این فصل خواهان واردات گوجه نیستند زیرا تولیدات خودشان شروع شده است.
نورانی ادامه داد:‌اینکه گفته می‌شود که پاکستان خواهان واردات گوجه است ولی این کشور نیز گوجه گران خریداری نمی‌کند، بنابراین در حال حاضر می‌توان به کشور روسیه صادرات انجام داد که حجم آن اندک است.
وی در پایان با تأکید بر اینکه صادرات گوجه هیچ تأثیری بر گرانی آن ندارد، تصریح کرد: ‌14 هزار هکتار  گلخانه فعال در کشور وجود دارد که بیشتر آن زیر کشت گوجه و خیار است و وقتی تولید آنها (آذر ماه) شروع شود، گوجه در بازار فراوان و بیش از مصرف خواهد بود که مازاد آن صادر می‌شود.

(دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸) ۰۸:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها