یکشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۹۹۴۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بهره گیری از توان اتحادیه های صیادی راه حلی مناسب در مهار صید غیر مجاز/ فعالیت کشتی های صیادی ارتباطی با صید فانوس ماهی ندارد

بهره گیری از توان تعاونی‌ها در کنترل و مهار قاچاق، می‌تواند راه حلی مناسبی در کنار سایر اقدامات سازمان شیلات باشد.

 روابط عمومی سازمان شیلات ایران درباره آخرین وضعیت صید غیرمجاز در آب های خلیج فارس و دریای خزر اظهار کرد: با توجه به موج بیکاری در سواحل جنوبی و شمالی کشور، تعداد قابل توجهی از افراد فعالیت غیرمجاز صیادی را به عنوان امرار معاش خود انتخاب کرده اند و متاسفانه بدون توجه به هیچ ضابطه‌ای مبادرت به فعالیت می‌کنند.
روابط عمومی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه تخمین ارایه فعالیت‌های غیرمجاز صیادی قابل ملاحظه است، افزود: سازمان شیلات ایران فعالیت‌های صادره غیرمجاز را به عنوان یک پدیده بسیار نگران کننده می‌دانند که تمام سعی و تلاش خود را به منظور ساماندهی آن معطوف کردند، اما متاسفانه حجم و گستردگی کار به شکلی است که با امکانات مختصر، بعضا مهار و کنترل آن عاجز است و در این زمینه دست یاری به سمت ارگان‌های نظامی از جمله دریابانی و بسیج دریایی و ... در چارچوب و ضابطه قانونی همکاری‌ها باید صورت پذیرد. در برخی مواقع افراد غیرکارشناس بدون آگاهی در این موضوع اظهار نظر می‌کنند که این موضوع علاوه بر اینکه هیچ سودی برای حل معضل نداشته، بلکه باعث ایجاد حواشی و سلب اطمینان مردم و مسئولان از فعالیت‌های این سازمان می‌شود.
روابط عمومی سازمان شیلات ایران بابیان اینکه فعالیت کشتی‌های صیادی با مجوز سازمان شیلات ایران صورت می‌پذیرد، گفت: این در حالی است که در برخی اظهار نظر‌ها از سوی برخی از افراد فعالیت غیرمجاز صیادی را با فعالیت شناور‌های کشتی مرتبط می‌دانند.
به گفته روابط عمومی سازمان شیلات ایران، بهره گیری از توان تعاونی‌ها و اتحادیه صیادی در کنترل و مهار این پدیده می‌تواند راه حلی مناسبی در کنار سایر اقدامات سازمان شیلات باشد.
روابط عمومی سازمان شیلات ایران با بیان اینکه در صدور مجوز‌ها ملاحظات عدم تداخل صیدگاهی و موضوعات اجتماعی مد نظر قرار داده می‌شود، افزود: براین اساس فعالیت کشتی‌های صیادی در بعضی از فعالیت‌ها مانند صید فانوس یا صید در اعماق جایگزینی با شناور‌های بومی و سنتی صحت ندارد و این ذخایر به دلیل خصوصیات زیستی و بیولوژیکی فقط از طریق کشتی مهجز به روش‌های اختصاصی صید قابل برداشت هستند.
روابط عمومی سازمان شیلات ایران درباره اینکه ناوگان فعال در زمینه کشتی‌های صیادی در صورت تخطی از الزامات صید به شدت مورد برخورد قرار می‌گیرند، اظهار کرد: سابقه برخورد با شناور‌ها در سازمان شیلات گواه این موضوع است، چرا که سازمان شیلات با نصب سیستم ردیاب به صورت مستمر محل جغرافیایی فعالیت را پایش می‌کند و اخیرا در تمام شناور‌های فعال الزام به استقرار ناظران تعمیم داشته است.
روابط عمومی سازمان شیلات ایران در پایان با بیان اینکه تمامی تخلیه شناور‌های کشتی مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: گرچه تخلفاتی از سوی برخی از شناور‌ها مشاهده و برخورد صورت گرفته است، از این رو بیان اظهار نظراتی مبنی بر صید فانوس ماهیان در خلیج فارس یا فعالیت کشتی‌های فانوس ماهی در آب‌های ساحلی به نظر می‌رسد که از روی عدم اطلاع کارشناسی از موضوع است چرا که این گونه ماهیان در دریای عمان در عمق بالای ۲۰۰ متر فعالیت می‌کنند.

(یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸) ۱۰:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها