سه شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۹۸۵۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

صادرات ارگانیک به بیش از ۴۰ میلیبون دلار رسید/ ایران پنجاه و نهمین کشور تولید کننده محصولات ارگانیک

نورانی گفت: با وجود شرایط تحریم بیش از ۴۰ میلیون دلار محصولات ارگانیک به بازار‌های هدف صادر شده که با رفع تحریم‌ها جهش خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

رضا نورانی رئیس انجمن ارگانیک کشور در افتتاحیه دوازدهمین جشنواره ارگانیک ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال به سفارش سازمان توسعه تجارت نمنایشگاه ارگانیک از بوستان گفتگو به نمایشگاه بین المللی انتقال دادیم و حمایت‌های خوبی در این زمینه از ما صورت گرفت
 رئیس انجمن ارگانیک کشور با اشاره به اینکه امسال تولید محصولات ارگانیک نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، افزود: هم اکنون سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در کشور ۸۳ هزار هکتار است که با وجود شرایط سخت تحریم بیش از ۴۰ میلیون دلار محصولات ارگانیک به بازار‌های هدف صادر می‌شود که با رفع تحریم‌ها جهش خوبی در صادرات خواهیم داشت.

او ادامه داد: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری و سران سه قوه به تولید محصولات سالم توجه جدی در برنامه ششم به موضوع محصولات ارگانیک صورت گرفته است.
نورانی با اشاره به اینکه امسال تولید محصولات کشاورزی در کشور افزایش یافته است، بیان کرد: محصولات کشاورزی ما جای خود را در بازار‌های هدف پیدا کرده‌اند و با استقبال زیادی رو به رو شدند.

به گفته وی بر اساس اخرین آمار در سال ۲۰۱۳ ایران از بین ۲۸۳ کشور رتبه ۵۹ در تولید محصولات ارگانیک را به خود در محصولاتی همچون زعفران، گیاهان دارویی، خرمای سیستان و بلوچستان و انجیر استهبانات به خود اختصاص داده است.

رئیس انجمن اورگانیک کشور در پایان تصریح کرد: سازمان جهانی IFOM کشاورزی اورگانیک به ایران آمده و در اتاق بازرگانی و صنایع کشاورزی صاحب دفتر شده و فعالیت خود را آغاز کرده است

این گزارش می افزاید دوازدهمین جشنواره اورگانیک از ۲۸ آبان تا اول آذر در نمایشگاه بین المللی تهران به کار خود ادامه می‌دهد.

(سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸) ۱۴:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها