سه شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۹۸۴۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بیش از ۹۹ درصد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان کنترل شد

رفیعی پور گفت: در سال ۹۸ تا این لحظه بیش از ۹۹ درصد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نسبت به سال‌های ۹۶ و ۹۷ کنترل شده است.

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در افتتاحیه سومین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت پروتئین حلال و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه در حوزه تأمین مواد اولیه و صنایع وابسته که توسط واردات و تولید داخل تأمین می‌شود به ما کمک می‌کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه ۱۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود، افزود: مجموع گوشت کشور به صورت مستقیم یا در صنایع وابسته پس از فرآوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: در شرایط تحریم موفق شده‌ایم توانمندی خود را در حوزه تولید و تأمین امنیت غذایی کشور به نمایش بگذاریم که این امر بدان معناست که سرمایه‌گذاران پس از ورود تکنولوژی به کشور توانسته‌اند نسبت به بومی سازی دانش اقدام کنند که همین امر موجب شده به رتبه بالایی در تولید محصولات و امنیت غذایی فرآورده‌های خام دامی کشور دست یابیم.

رفیعی پور با اشاره به اینکه طی ۴۰ سال اخیر به رتبه‌های مناسبی در تولید محصولات پروتئینی و فرآورده‌های خام دامی دست یافتیم بیان کرد: طی ۴۰ سال اخیر به لطف سرمایه‌گذاران در حوزه تولید عسل رتبه ۴ جهانی، گوشت مرغ ۸ جهانی، تخم مرغ ۹ جهانی، شیر و لبنیات ۱۱ جهانی، شترمرغ و فرآرود‌ه‌های حاصل از آن رتبه ۲ جهانی و قزل آلا رتبه نخست در جهان دست یافتیم که امیدواریم در دهه دوم انقلاب به خوداتکایی ۱۰۰ درصدی در تولید محصولات رتبه‌دار دست یابیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان گفت: در سال ۹۸ تا این لحظه بیش از ۹۹ درصد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نسبت به سال‌های ۹۶ و ۹۷ کنترل شده و تنها مواردی از کانون روستایی بومی امسال گزارش و خوشبختانه کنترل شد.

او در پایان با اشاره به اینکه سویه‌ی H۵، N۸ کنترل شده است، تصریح کرد: در چند ماه اخیر سازمان بهداشت جهانی گزارشی از کانون آنفلوآنزای حاد پرندگان نداشته است.

این گزارش می‌افزاید: سومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی حلال از امروز تا یکم آذر در نمایشگاه بین‌المللی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و ۶۵ شرکت در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

(سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸) ۱۴:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها