دوشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۸ / ۱۸:۳۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۹۸۳۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

فروش جوجه یکروزه بالاتر از نرخ مصوب

فارغی قیمت مصوب هر قطعه جوجه یکروزه را ۲ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که متوسط قیمت کنونی هر قطعه ۳ هزار تومان است.

غلامعلی فارغی دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه از شرایط مساعد بازار جوجه یکروزه خبر داد و  گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه ۳ هزار تومان بوده که نسبت به قیمت ستاد تنظیم بازار کمی بالاتر است.
وی قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار برای هر قطعه جوجه یکروزه را ۲ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرد و افزود: طبق اعلام بانک مرکزی، تورم برای تولیدکننده حدود ۳۷ درصد است که براین اساس باید نرخ جوجه یکروزه مطابق با تورم باید اصلاح شود که متاسفانه سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار به نسبت افزایش تورم، نمی‌تواند انعطاف پذیری نشان دهد.
فارغی تولید جوجه یکروزه در ماه آذر را حدود ۱۲۲ تا ۱۲۳ میلیون قطعه پیش بینی کرد و گفت: طبق سنوات گذشته تولید جوجه یکروزه در دی به ۱۳۰ میلیون قطعه و بهمن حدود ۱۴۰ میلیون قطعه می‌رسد.
دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه ادامه داد: با توجه به نوسان قیمت جوجه یکروزه در ماه‌های اخیر از مسئولان ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر نرخ مصوب جوجه یکروزه را اصلاح کنند تا تولیدکننده بیش از پیش تحت فشار قرار نگیرد.
وی مجموع تولید ماهانه مهر را ۱۱۷ تا ۱۱۷ میلیون قطعه جوجه یکروزه اعلام کرد و افزود: با توجه به مازاد تولید بیش از نیاز بازار، صادرات امری ضروری است که متاسفانه تصمیمات ناگهانی مسئولان در خصوص ممنوعیت یا آزاد شدن صادرات، تاثیر منفی بر روند صادرات و زیان مرغداران دارد.
فارغی درباره آخرین وضعیت صادرات جوجه یکروزه بیان کرد: بنابر آمار تا پایان مهر حدود ۳ میلیون قطعه جوجه یکروزه به بازار‌های هدف صادر شد که متاسفانه ممنوعیت مجدد، صادرات را زمین گیر کرده است.
به گفته این مقام مسئول، جلوگیری از صادرات جوجه یکروزه و تخم مرغ نطفه دار، تولید داخل را زمین گیر کرده است.
وی در پایان در واکنش به اظهار نظر غیرکارشناسی وزیر صمت مبنی بر ضرورت اجرای نرخ مصوب جوجه یکروزه تصریح کرد: با توجه به آنکه بانک مرکزی تورم تابستان را ۳۷ درصد اعلام کرده است، از این رو اجرای نرخ مصوب ۲ هزار و ۵۵۰ تومانی در افزایش هزینه تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد و به عبارت دیگر تولیدکننده افزایش هزینه‌ها را باید از جیب خود پرداخت کند.

(دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸) ۱۸:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها