دوشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۸ / ۰۷:۴۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۹۷۹۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

خللی در بازار وجود ندارد/ رصد و پایش مستمر قیمت ها

معاون سازمان حمایت گفت: طبق بازرسی های صورت گرفته هیچ خللی در بازار مشاهده نشده و توزیع کالا بدون مشکل انجام می شود.

مهدی پور مدیرکل نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت تصریح کرد: بعد از افزایش قیمت بنزین جلسه کارگروه در روز جمعه  برگزار و تصمیماتی برای مدیریت بازار اتخاذ شد. تصمیمات این بود که افزایش قیمت کالاها ممنوع همچنین اقدامات نظارتی بر بازار  و اصناف تشدید شود.
مهدی پور در خصوص وضعیت بازار پس از اصلاح نرخ بنزین گفت: سازمان حمایت در این دو روز  ۲۰ اکیپ بازرسی داشت و طبق گزارش ها هیچ خللی در بازار مشاهده نشده و تامین و توزیع کالا بدون مشکل انجام می شود.
او افزود: میزان بازرسی ها بین سازمان تعزیرات، وزارت صمت و اتاق اصناف تقسیم بندی شده است و در کل شهرستان ها انجام می شود.
معاون سازمان حمایت بیان کرد: اطلاع رسانی به کل تشکل ها  شده که تا اطلاع ثانوی، هیچ کالایی با هیچ توجیهی حق افزایش قیمت ندارد.
او ادامه داد: مصوبه تنظیم بازار  به کلیه تشکل ها ابلاغ شده است و اکیپ های بازرسی در بازار حضور دارند و وضعیت را رصد و پایش می کنند.
مهدی پور اظهار داشت: تولیدکننده هیچ دلیلی برای افزایش قیمت برای تامین کننده ندارد. توزیع کننده هم رصد و پایش می شود و دلیلی برای گرانی وجود ندارد.
در ادامه عوض پور  مشاور اتاق اصناف در این خصوص تصریح کرد: تمهیداتی خوبی برای کنترل بازار دیده شده و تامین کالا به وفور انجام گرفته است. اصناف آخرین حلقه زنجیره تامین و توزیع هستند ، ۱۵۷۰ بازرس اصناف  در سطح کشور علاوه بر تشکل های صنفی،  وضعیت بازار را رصد می کنند. علاوه بر این به ۷ هزار و ۸۰۰ اتحادیه صنفی در کشور برای تشدید بازرسی ها تاکید شده است .
او ادامه داد: بازرسی های اصناف از جمعه صبح شروع شده و در این دو روز هیچ افزایش قیمتی در بازار نداشتیم.اگر نیاز به افزایش قیمت در کالایی باشد در ستاد تنظیم بازار بررسی می شود اما تا اطلاع ثانوی هیچ افزایش قیمتی اعمال نمی شود.
عوض پور بیان کرد: وضعیت تامین سوخت ناوگان حمل و نقل و سهمیه ها مشخص شده است و  می توانیم شبکه حمل و نقل را مدیریت کنیم تا قیمت تمام شده کالاها افزایش نداشته باشد.
او تاکید کرد: تشدید سیاست های نظارتی و بازرسی در دستور کار قرار دارد. اگر تامین کالا مناسب باشد و هزینه حمل و نقل هم افزایش قیمت نداشته باشد مشکلی پیش نمی آید.
عوض پور گفت: ۳۵۰ بازرس  و اتحادیه های صنف نظارت فیزیکی در بازار دارند همچنین بازرسی های سامانه ای هم انجام می شود.
او افزود: امروز تنها ۲۵۶ تخلف گرانفروشی در سطح کشور گزارش شده که از بین ۳ میلیون واحد صنفی ،  عدد ناچیز است.
در ادامه اسفنانی معاون سازمان تعزیرات در این خصوص اظهار داشت: ما کار بازرسی نداریم و وظیفه ما رسیدگی به تخلفاتی است که از سوی سازمان حمایت، اصناف و مردم به ما اعلام می شود.
او ادامه داد: ۷۰ شعبه تعزیرات در تهران فعال هستند و می توانند به محل تخلف حضور پیدا کنند.
اسفنانی تصریح کرد: در این شرایط این امکان وجود دارد که به دلیل فضای روانی ایجاد شده، قیمت کالایی افزایش یابد اما دولت صراحتا اعلام کرده  است هیچ افزایش قیمتی مجاز نیست و هر گران فروشی نسبت به قبل از نظر ما تخلف محسوب می شود که با آن برخورد می کنیم.
همچنین شفیعی دبیر ستاد پایش حمل و نقل شهری وزارت کشور درارتباط تلفنی با برنامه گفت: روز جمعه بعد از اجرای طرح سامانه پایش حمل و نقل تشکیل و دستورالعمل ها ابلاغ شد. کارگروهی متشکل از وزیر کشور، ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر نفت تشکیل و جلساتی مبنی بر سهیمه بندی خودروها برگزار شد.
او ادامه داد: موارد دیگر نیز در دستور کار است که به صورت پویا بررسی و در صورت تغییر اعلام و برای اجرا ابلاغ می شود.
شفیعی افزود: یکی از موارد کرایه ها و نرخ هاست که ممکن است موجب نگرانی باشد و تا این لحظه در سراسر کشور حتی یک مورد افزایش قیمتی  مشاهده نشده و تخلفی از لحاظ افزایش نرخ کرایه ها روی نداده است.

(دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸) ۰۷:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها