یکشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۹۷۸۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

ورود ۴ کشتی حامل نهاده‌های دامی به بندر چابهار از ابتدای مهرماه امسال

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به ورود ۴ کشتی حامل نهاده‌های دامی از ابتدای مهرماه امسال به بندر چابهار گفت: تخلیه و بارگیری کالای اساسی با میانگین مثبت مهم‌ترین اولویت بندر چابهار است.

 بهروز آقایی‌ اظهار کرد: با توجه به این که امسال دولت تکلیف کرد ۵۰ درصد کالاهای اساسی مربوط به شرکت امور پشتیبانی دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران از طریق بندر چابهار وارد شود، پس از ابلاغ این مصوبه، تخلیه و بارگیری این نوع کالاها در کنار سایر کالاهای صادراتی و وارداتی به یکی از فعالیت های مهم بندرتبدیل شد.
وی با بیان این که در این راستا جلساتی برگزار و هماهنگی بسیار خوبی  بین دستگاه های اجرایی جهت تسهیل و تسریع در خروج کالاها از بندر ایجاد شد اضافه کرد: طی این مدت ۶ کشتی حامل ۳۴۰ هزار تن کالای اساسی وارد بندر چابهار شد که ۴ کشتی به نهاده های دامی اختصاص داشت و عملیات تخلیه، بارگیری و خروج این کالاها نیز با نرم مناسبی در حال انجام است.
مديرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بندر چابهار از تجهیزات مدرنی برخوردار است که یکی از امتیازهای آن در تسریع تخلیه و بارگیری کالا و رقابت پذیری با دیگر بنادر محسوب می شود، این مزیت سبب شده است که این بندر علاوه بر عدم محدودیت در تخلیه و بارگیری کالا، در پذیرش سایز کشتی نیز محدودیتی نداشته باشد.
آقایی شرط تسریع در استفاده از ظرفیت‌های بندر چابهار را در توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی با واردات کالای اساسی از طریق این بندر، تسهیل صادرات کالای معدنی با توجه به سهم این نوع کالاها در حجم مبادلات کالایی کشور، تسهیل فرآیندهای ترانزیت و تشویق ناوگان حمل و نقل زمینی با ارائه بسته های تشویقی جهت تردد در مسیر چابهار به سایر نقاط کشور بر شمرد.

(یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸) ۱۲:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها