سه شنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۹۶۶۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بررسی همکاری‌های مشترک ایران و برزیل در کمیسیون منابع ژنتیک گیاهی

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: موضوع همکاری‌های مشترک در کمیسیون منابع ژنتیک گیاهی ‫FAO‬ مورد بررسی قرار گرفت.

«کاظم خاوازی» در دیدار با سفیر برزیل، ضمن تبیین محورهای استراتژیک همکاری بین ایران و برزیل، بر ضرورت توسعه زمینه‌های همکاری دوجانبه در تحقیقات کشاورزی تاکید کرد.
وی با بیان این که هدف بنیادین سازمان تحقیقات در عرصه تعاملات بین‌المللی بر همکاری با مراکز و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی است، یادآور شد: دو کشور در راستای اشتراک منافع ملی طرفین، لازم است در عرصه‌های بین‌المللی مواضع مشترک و راهبردی داشته باشند.
رئیس سازمان تحقیقات، ‌ آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به سند یادداشت تفاهم همکاری سازمان با سازمان تحقیقات کشاورزی برزیل ‫EMBRAPA‬ اعلام داشت: سند مذکور، نهایی شده و به منظور انجام امور حقوقی در وزارت امور خارجه کشورمان در حال بررسی است تا در یک گردهمایی در برزیل یا ایران به امضای طرفین برسد.
وی با اشاره به تعدد و تنوع حوزه‌های ماموریتی این سازمان، پیشنهاد داد یک هیات کارشناسی به سرپرستی "سازمان تحقیقات برزیل" به منظور آشنایی با توانمندی‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از این سازمان بازدید کنند.
ایران دارای منابع ژنتیکی ارزشمند است
«رودریگو دی آزردو سانتوس» سفیر برزیل نیز خواستار همسویی نظرات، پیشنهادها و تصمیم‌گیری‌های آتی دو کشور ایران و برزیل در کمیسیون منابع ژنتیک گیاهی در سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد ‫FAO‬ شد.
وی با استقبال از پیشنهادهای مطرح شده در جلسه، همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های آموزش و تحقیقات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد.
سفیر برزیل تصریح‌ کرد: در دومین نشست مشترک دو کشور در ایران، زمان به منظور امضای سند یادداشت تفاهم همکاری با امبراپا برزیل، مغتنم خواهد بود.
وی در ادامه از دعوت رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برای بازدید هیات کارشناسی "سازمان تحقیقات برزیل" استقبال کرد و ایران را از نظر برخورداری از منابع طبیعی و منابع ژنتیکی ارزشمند یکی از کشورهای منحصر به فرد جهان دانست.

(سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸) ۱۳:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها