یکشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۸ / ۲۲:۴۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۹۶۱۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

رسیدگی 48 ساعته به ثبت سفارش کالا در سامانه وزارت‌صمت/تایید 70 درصد ثبت سفارش‌ها در سال‌جاری

رییس اداره تجارت خارجی وزارت صمت گفت:‌ در بخش واردات ما سامانه‌ای ایجاد کردیم که به شرط بخش دولتی از جمله وزارت‌اقتصاد و گمرک متصل است.

هوشنگ رضایی با اشاره به تسهیلات این وزارتخانه برای واردات مواد اولیه گفت: در بخش واردات ما سامانه‌ای ایجاد کردیم که به شرط بخش دولتی از جمله وزارت اقتصاد و گمرک متصل است. در این سامانه بازرگان یا صاحب واحد تولیدی که کارت بازرگانی دارد ابتدا باید اطلاعات مورد نیاز را در سامانه جامع ثبت کند و پس  از آن سازمان صمت استان مربوطه ظرف مدت 48 ساعت آن را بررسی و در صورت وجود شرایط لازم تایید می کند.
وی افزود: واردات اکثر مواد اولیه نیازی به ثبت سابقه ندارد و شرکت‌هایی که پیش از این از شرکت‌های بازرگانی استفاده می‌کردند دیگر لزومی به استفاده از آنها ندارند.
رییس اداره تجارت خارجی وزارت‌صمت تصریح کرد: 36 هزار کارت بازرگانی در کشور وجود دارد که پنجاه‌و‌پنج درصد آنها مربوط به تهران است. در شش ماهه اول سال‌جاری 23 میلیارد دلار ثبت سفارش صورت گرفت که 16 میلیارد دلار آن تایید شد و اکنون یا وارد یا در حال پروسه واردات است.
وی خاطرنشان کرد: 12 هزار ردیف تعرفه برای کالاهای وارداتی در کل دنیا وجود دارد که نزدیک به 8219 تعرفه از آنها در کشور استفاده می‌شود این در حالی است که 1513 قلم کالا جزو کالاهای لوکس یا کالایی که مشابه آن در داخل تولید می شود قرار می‌گیرند و براساس بخشنامه وزارت صمت واردات آنها ممنوع است .
رضایی افزود: 75 تعرفه نیز که معادل 9 درصد می شود در گروه یک قرار می گیرند که بیشتر آنها ارز 4200 تومانی دریافت می کنند و 5913 قلم کالا نیز در گروه قرار می‌گیرند. نزدیک به 3400 قلم کالا نیز مشخص شده که 95 درصد آنها مواد اولیه است و اگر ارز آنها از محل صادرات تامین شود نیازی به سابقه یا رعایت سقف رتبه‌بندی ندارند.


(یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸) ۲۲:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها