پنج شنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۸ / ۰۰:۳۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۹۵۵۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مکانیزاسیون کشاورزی

رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای سال تاکنون مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بهبود مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفته است که امیدواریم مابقی منابع تا پایان سال جاری اختصاص یابد.

کامبیز عباسی» افزود: امسال در خط اعتباری شماره هفت مکانیزاسیون کشاورزی مبلغ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۶۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص و هزینه شده است.
به گفته وی، سال ۹۷ در خط اعتباری شماره ۶، مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که در زمان اعطا بیش از هزار و ۵۰۰ تومان اعتبار جذب شد که امیدواریم امسال هم همانند سال گذشته جذب تسهیلات بانکی داشته باشیم.
رئیس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی، توسعه و نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی را از اولویت‌های دولت تدبیر و امید برشمرد و تصریح کرد: ظرفیت جذب و سرمایه‌گذاری در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی سالانه نزدیک به دو هزار میلیارد تومان است.
عباسی با بیان اینکه تحریم‌ها تاثیر چندانی بر توسعه و نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی نداشته است، گفت: بیش از ۹۰ درصد ماشین آلات مورد نیاز بخش کشاورزی شامل کمباین، تراکتور، بذرکار و غیره در داخل کشور تولید می‌شود و تنها در بخش اندکی از ماشین آلات و قطعات وابسته نیاز به خارج از کشور داریم.
در دولت یازدهم ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت؛ به شکلی که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ تاکنون به تدریج  هفت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.
خط اول اعتباری در سال ۱۳۹۲ به ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، خط دوم به میزان هشت هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۳، خط سوم در سال ۱۳۹۴ به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری چهارم در سال ۱۳۹۵ به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال، در دولت دوازدهم  خط اعتباری پنجم در سال ۱۳۹۶ به مبلغ  ۱۵ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری ششم در سال ۱۳۹۷ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.
آمارها نشان می دهد سالیانه ۲۵ هزار میلیارد ریال تقاضای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.
پس از چند دهه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور ما به ۱.۶۵ اسب بخار در هکتار رسیده و قرار است این رقم به ۲.۱ اسب بخار افزایش یابد.

(پنج شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸) ۰۰:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها