چهارشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۶
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۹۵۳۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

لغو ممنوعیت واردات گوشت کانادایی به چین

چین در مواجهه با گسترش تب آنفولانزای آفریقایی در دامهای این کشور، به منظور پر کردن شکاف در تامین تقاضای داخلی به ممنوعیت واردات گوشت خوک و گاو کانادایی که شش ماه پیش وضع شده بود، پایان داد.

لغو این ممنوعیت به کشاورزان و صادرکنندگان کانادایی اجازه می دهد یک بار دیگر از کمبود گوشت در چین بهره برداری کنند زیرا بیماری تب آنفولانزای آفریقایی دامهای چینی را از بین برده و تقاضا برای واردات و همچنین قیمتهای جهانی را بالا برده است. کانادا سال میلادی گذشته ۵۱۴ میلیون دلار گوشت خوک به چین صادر کرد.
ماری کلود بیبو، وزیر کشاورزی و جیم کار، وزیر تنوع سازی تجارت بین المللی کانادا در بیانیه ای اعلام کردند مقامات کانادایی به همکاری با تولیدکنندگان و فرآوری کنندگان گوشت خوک و گاو در روزها و هفته های آینده ادامه می دهند تا نسبت به ازسرگیری موفقیت آمیز تجارت اطمینان حاصل کنند. یک هیات صنعت گوشت کانادا قرار است هفته آینده به چین سفر کند.
چین پس از این که مقامات این کشور یک گواهی جعلی را برای یک محوله گوشت خوک کشف کردند، واردات گوشت کانادایی را در ۲۵ ژوییه ممنوع کردند. مقامات دو کشور تحقیقات درباره این موضوع را آغاز کردند و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در سپتامبر پیش از آغاز مبارزات انتخاباتی، دومنیک بارتون را به عنوان سفیر جدید در چین منصوب کرد که نقش مهمی در کمک به گشایش مجدد بازار این کشور داشت.
روابط کانادا با چین از زمانی که مدیر عاملی هوای بنا بر درخواست استرداد آمریکا در اواخر سال گذشته توسط پلیس کانادا دستگیر شد، تیره شده است. چین چند روز پس از این اتفاق، دو کانادایی را به جرم جاسوسی به زندان انداخت و سپس دو کانادایی دیگر را در صف اعدام قرار داد و واردات حدود ۳.۸ میلیارد دلار محصولات کشاورزی کانادا را متوقف کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، ازسرگیری واردات گوشت کانادا به چین به معنای صادرات کمتر به همسایه جنوبی کانادا است که اتفاق خوبی برای هر دو طرف محسوب می شود زیرا بازار گوشت خوک آمریکا با اشباع عرضه مواجه شده است.

(چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸) ۱۰:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها