چهارشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۸ / ۰۰:۳۵
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۹۵۳۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

استمرار ثبات قیمت گوشت در بازار/احتمال کاهش مجدد قیمت شقه گوسفندی وجود دارد

ملکی گفت:هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۶ تا ۹۸ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از استمرار ثبات نرخ گوشت گوسفندی در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۸۶ تا ۸۸ هزار تومان به مغازه‌دار و با احتساب ۱۰ درصد سود معادل ۹۶ تا ۹۸ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه قیمت گوشت در هفته‌های اخیر ۱۰ هزار تومان کاهش یافته است، افزود: عرضه کافی دام و کنترل مرز‌ها در خروج غیر قانونی دلیل اصلی افت قیمت گوشت در بازار به شمار می‌رود.
ملکی در واکنش به اظهار نظر برخی افراد مبنی بر انباشتگی دام در واحد‌ها و ازدیاد عرضه بیان کرد: با توجه به جلوگیری از قاچاق دام از مرز‌های کشور، میزان کنونی عرضه تنها جوابگوی بازار داخل است.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: افرادی که مسئله ازدحام دام در کشور را مطرح می‌کنند، تنها به دنبال آزاد شدن صادرات هستند، در حالیکه تحقق این امر همانند گذشته به سبب کمبود در بازار منجر به نوسان قیمت می‌شود.
وی قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را ۳۹ تا ۴۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو دام نسبت به یک ماه اخیر ۷ تا ۸ هزار تومان در بازار کاهش داشته که با استمرار روند جلوگیری از قاچاق دام و ازدیاد عرضه پیش بینی می‌شود که روند افت قیمت در بازار استمرار یابد.
ملکی درباره اینکه آیا کاهش قیمت گوشت ادامه خواهد یافت، بیان کرد: با استمرار روند جلوگیری از خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور، احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان درباره آخرین وضعیت قاچاق دام تصریح کرد: براساس آخرین اطلاعات، مرز‌های کشور به نحو مطلوبی در حال کنترل هستند که این امر در کنار تثبیت قیمت دلار موجب شده انگیزه قاچاق دام از قاچاقچیان سلب شود.

(چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸) ۰۰:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها