چهارشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۸ / ۰۰:۳۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۹۵۲۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

۱۸ هزار تن تخم مرغ صادر شد/قیمت هر کیلو تخم مرغ ۸ هزار تومان

ترکاشوند مجموع صادرات تخم مرغ از ابتدای سال تاکنون را ۱۸ هزار تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد.

رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن از تعادل قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان بوده که با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار برابری دارد.
وی با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر، تخم مرغ زیر قیمت ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شد، افزود: این در حالی است که در ۲ هفته اخیر با ازدیاد تقاضا در بازار داخل و صادراتی، قیمت تخم مرغ تا حدودی افزایش یافته است.
ترکاشوند از توقف خرید توافقی تخم مرغ خبر داد و گفت: تا سه هفته گذشته پشتیبانی امور دام به منظور جلوگیری از زیان مرغداران هر کیلو تخم مرغ را تا مرز ۶ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغداران خریداری کرد که با تعادل فعلی بازار، نیازی به خرید توافقی نیست.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن تخم مرغ به بازار‌های عراق، افغانستان و عمان صادر می‌شود و همواره در ارتباط با مسولیت تنظیم بازار در نظر داریم که بحث صادرات را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا صدمه‌ای از این حیث به بازار داخل وارد نشود.
وی مجموع صادرات تخم مرغ از ابتدای سال تاکنون را ۱۸ هزار تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و افزود: با توجه به روند مناسب تولید و نبود توقف، اگر مازاد بر نیاز داخل به بازار‌های هدف صادر نمی‌شود، مرغداران همچنان با افت قیمت محصول در بازار روبرو بودند.
ترکاشوند با بیان اینکه روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ صنعتی در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: روزانه ۱۰۰ تن از این میزان صادر و مابقی در بازار داخل عرضه می‌شود.
این مقام مسئول قیمت تخم مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: اگر اتفاق خاصی در بحث صادرات رخ ندهد، بازار تخم مرغ همچنان در تعادل به سر می‌برد.
وی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی افزود: هم اکنون در ارتباط با کنجاله سویا و ریز مغذی‌ها مشکلی نداریم و تنها تامین ذرت با چالش‌هایی روبروست که با تامین آن از پشتیبانی امور دام قصد داریم خلا موجود در بازار را پر کنیم تا مرغداران با خیال آسوده به تولید ادامه دهند.
ترکاشوند در پایان با بیان اینکه گزارشی از شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان نداشتیم، تصریح کرد: براساس رصد از استان‌های مختلف تاکنون گزارشی از آنفلوانزا حاد پرندگان در صنعت مرغ تخم گذار نداشتیم که با این وجود بازار همچنان در تعادل به سر می‌برد.

(چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸) ۰۰:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها