سه شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۹۵۱۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

نظام بانکی یکی از مشکلات لاینحل صنایع تبدیلی است

کلاهی صمدی گفت: هم اکنون یکی از مشکلات صنایع تبدیلی که بصورت لاینحل باقی مانده مساله نظام بانکی و تامین سرمایه است.

علیرضا کلاهی صمدی عضو اتاق بازرگانی تهران درباره مشکلات صنایع تبدیلی اظهار کرد: هم اکنون یکی از مشکلات صنایع تبدیلی که بصورت لاینحل باقی مانده مساله نظام بانکی و تامین سرمایه است.
عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: دولت می‌تواند مواد اولیه صنایع در فلزات را با شرایط مناسب در اختیار این صنایع قرار دهد چرا که هم اکنون مشکلات بیشتر آنها، خرید و قیمت گذاری در صنایع است که امیدواریم این مشکل به زودی مرتفع شود.
کلاهی صمدی با اشاره به اینکه مدت هاست  کشورمان در تولید مواد اولیه (پتروشیمی) در مزیت نسبی قرار دارد, تصریح کرد: هم اکنون۱۰ میلیارد دلار این مواد خام، صادر می‌شود.
عضو اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه بیشترین مشکلات صنایع تبدیلی، مربوط به فلزات است, اظهار کرد: امیدواریم که با همکاری دولت و مسئولان ذی ربط، این مشکل مرتفع شود.
کلاهی صمدی در پاسخ به این پرسش که مشکلات صنایع تبدیلی، نسبت به سال گذشته چه روندی را دنبال می کند؟ افزود: از منظر تامین مواد  اولیه مشکلی وجود ندارد، اما در بازار سرمایه وضعیت چندان مناسب نیست.
کلاهی صمدی بیان کرد: بدون شک، اشتغال هر جامعه‌ای به صنعت و تولید همان کشور گره‌خورده و زمانی که صنعتگر و تولیدکننده از هزینه‌های بالای تولید و قیمت تمام‌شده سخن می‌گویند، به طور قطع، سهم نیروی کار در تولید کاهش می‌یابد و این یعنی کاهش تقاضای نیروی کار از سوی تولیدکننده که نتیجه آن کاهش نرخ اشتغال است.

(سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸) ۱۰:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها