دوشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۹۴۸۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

ناخرسندی از کاهش قیمت‌ها در بازار/فشار واردکنندگان گوشت بر تولید

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور با اشاره به فشار مافیای واردات بر تولید داخلی، گفت: واردکنندگان از اینکه قیمت گوشت کاهش یافته ناخرسند هستند.

سید احمد مقدسی با اشاره به روند کاهشی قیمت گوشت قرمز در بازار گفت: قیمت هرکیلوگرم ران گوساله از ۱۱۰ هزارتومان به ۸۰ هزارتومان رسیده است.  
 
وی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم  گوساله زنده برای دامداران ۳۱ هزارتومان است، افزود: قیمت فروش و عرضه این کالا ۲۶ هزارتومان است و دامداران تولید خود را با ۵ هزارتومان زیان عرضه می کنند.
 
این فعال بخش خصوصی با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور مسئولان ستاد تنظیم بازار، سازمان میادین، واردکنندگان گوشت و ... به منظور بررسی وضعیت صنعت گوشت قرمز کشور، گفت: ما در این جلسه پیشنهاد کردیم که باتوجه به انباشت دام در کشور، دولت تولید دامداران را به همان قیمت تمام شده (۳۱ هزارتومان) خریداری کند و آن موقع ببینند که دامداران چقدر از نیاز کشور را می توانند تامین کنند.  
 
مقدسی ادامه داد:با مطرح کردن این پیشنهاد از سوی دامداران، واردکنندگان گفتند که اگر قیمت دام زنده ۵ هزارتومان گران شود قیمت گوشت داخلی نیز باید ۱۵ هزارتومان بالاتر برود که ما این موضوع را نپذیرفتیم چرا که منطقی نیست و اگر قیمت دام زنده ۳۱ هزارتومان باشد قیمت منطقی گوشت برای مصرف کنندگان باید نهایتا ۷۵ تا ۸۰ هزارتومان باشد. اما عده ای برای اینکه می خواهند واردات انجام دهند مایل به افزایش قیمت گوشت داخلی هستند.
 
وی با اشاره به بحث انباشت دام در کشور نیز گفت: به همین دلیل از مسئولان خواستیم با آزاد شدن صادرات موافقت کنند که البته جلسه مذکور تقریبا بی نتیجه بود و به نتیجه خاصی نرسیدیم.
 
مقدسی با بیان اینکه روز به روز بر تعداد دام های انباشتی کشور افزوده می شود، ادامه داد: دولت هم صادرات را آزاد کند و هم واردات انجام شود تا مشخص گردد که خدمت کنندگان واقعی به کشور چه کسانی هستند آنها که تولید می کنند یا کسانی که به فکر واردات هستند.
 
وی اضافه کرد: واردکنندگان قدرت بالایی در کشور ما دارند و فشار آنها مانع تحقق اهداف مورد نظر می شود. در حال حاضر هم که قیمت گوشت گوساله ۳۰ هزارتومان کاهش یافته آنها ناخرسند هستند.
(دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸) ۱۳:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها